Konya şehir merkezinde 19 kilometre uzunluğundaki hafif raylı sistem hattı ile bir gün içinde yaklaşık olarak 110 bin yolcu taşınıyor.
Bu soruna köklü bir çözüm bulmak ve vagonlarda yenileme yapmak için düğmeye basan Büyükşehir Belediyesi ise yeni vagonlar için ihale işlemini tamamladı ve 60 vagonun siparişini verdi. Vatandaşlar ise yeni tramvayların rengini de anketlerle belirlemiş ve tramvayının renginin şehrin futbol takımı Konyaspor'un yeşil-beyazlı renklerinden olmasını istedi. İşler ihale aşamasında karıştı.
Tramvay ihalesini 98 milyon 700 bin euro teklifle Skoda firması kazandı. Ancak ortalığı karıştıran iddia ise bu tramvayların tamamının Çekoslovakya'da üretilecek olmasıydı.
İşte bu noktada duyarlı sanayiciler, şehirde uzun yıllar mücadelesini verdikleri "yerli üretim" noktasındaki ısrarlarını siyasi ve ekonomik kanallarla sürdürüyor ve bu vagonların üretiminin Konya'da yapılmasını talep ediyor.
Yine bu vagonların Konya'da üretilmesi için Demiryol-İş Sendikası Konya Başkanı aynı zamanda Türkİş Konya Temsilcisi Necati Kökat da Konya'nın vagon üretim merkezi olması için Devlet Demiryolları olarak tüm alt yapının hazır olduğunu belirtip ve fizibilite raporlarını ile birlikte tüm dosyaları siyasetçilere sundu. Başkan Kökat, ardından da düzenlediği basın toplantıları ile gelişmeleri Konya kamuoyu ile paylaştı.
Çünkü şehrin sanayisi buna hazırdı.
Tramvayların yüzde 100'ü olmasa bile büyük bir kısmı Konya'da üretilebilirdi.
Son olarak Raylı Ulaştırma Sistemleri ve Sanayicileri Derneği Genel Başkan Yardımcısı ve Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümesi Genel Sekreteri Ahmet Gök, Ankara Metrosu'nda olduğu gibi Konya'da da tramvayların yüzde 51'nin yerli üretilmesi şartının ihale şartnamesine konmasında ısrarcı oldu.
Tüm bu gelişmeler ve ihale sürecinin tamamlanması, yeni vagonların renginin dahi seçilmesinin ardından dünya devleri ile yarışan, Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere dünyanın en gelişmiş ülkelerine ihracat yapan Konya sanayisinin sadece vagon üretimini gerçekleştirememesinden dolayı yaklaşık olarak 50 milyon euro kaybının bulunduğu belirtiliyor.
Konya sanayisinin güçlü markalarının sahipleri, şehrin sanayisine sahip çıkılmadığı takdirde büyük ekonomik kayıpların oluşacağını, bunun yanı sıra da iş gücü konusunda yetişmiş, alanında başarılı isimlerin Marmara bölgesine ve yurt dışına çıkışına engel olamayacaklarını söylüyorlar.
Kısaca Konya, KOP eylem planları da başta olmak üzere bölgeye yapılması hedeflenen büyük projelerde çok acil olarak birlik bütünlük içerisinde hareket etmeli.