X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER UĞUR ÖZTEKE: Konya kültür başkentliğine bir adım daha yaklaştı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

UĞUR ÖZTEKE: Konya kültür başkentliğine bir adım daha yaklaştı

  • Giriş Tarihi: 24.4.2013

Selçuklu Devleti'nin başkenti, Hazreti Mevlana'nın hoşgörü şehri, insanlığın ilk yerleşim merkezi olan Çatalhöyük, UNESCO'nun aday listesindeki Beyşehir Eşrefoğlu camisi ile tarihi ve kültürü bağrına basan Konya, 2023 hedefine adım adım ilerliyor. Bu konudaki son ciddi çalışma ise UNESCO tarafından dünya kültür mirası listesine alınan Çatalhöyük Neolitik Kenti'ne gelen 70 ülkenin temsilcisinin önündeki sunum oldu. Elbette "Bir başkent her zaman başkenttir"... Ancak hızla gelişen ve değişen dünyamız- da başkent olabilmek öyle artık lafla olmuyor. Amerika'dan Afrika'ya, Asya'dan Uzakdoğu'ya dünya artık avucumuzun içinde. Saklayarak, kandırarak, gerçekleri halının altına süpürerek bir yere varamayız. İşte tüm bu gerçeklerin ışığında artık çalışmalarımızı ve hedeflerimizi daha net olarak ortaya koymalıyız. Konya'da bu hızlı gelişimde kimlik arayışında ki bir şehir. Konya bir sanayi şehri midir? Konya bir üniversiteler şehri mi olmalıdır? Konya tarım şehri midir? Konya kültür başkenti midir? Konya inanç turizmi merkezlerinden birisi olabilir mi? ..... gibi pek çok sorunun cevabını arayan şehir önündeki sis perdesi artık yavaş yavaş açılmaktadır.

ÖNCE ULAŞI M GERÇEĞİ
Neyin başkenti olacaksanız olun, ne şehri olacaksanız olun önce ulaşım sorununuzu çözmek zorundasınız. Yerli ve yabancı turistin şehrinize gelmesini istiyorsanız önce ulaşım meselesini kökten ve modern biçimde halledeceksiniz. Mesela Konya'nın sanayi şehri olmasında önündeki en büyük engel limanlara ulaşım sorunudur. Bu engel ortadan kaldırılmadıkça sanayi el frenini çekmek zorunda kalır. Türkiye'nin tam ortasında kalan şehir, karayolu trafiğinin de merkezindedir. Özellikle de Doğu'yu Ege'ye ve Marmara'ya bağlamadaki merkeziyetçiliğine rağmen Konya'yı çevre illere bağlayan yol sorunu daha yeni yeni çözülmektedir. Konya'nın emsal kentleri duble yol sorunlarını çözmesine rağmen, Konya bu alanda tam olarak sorunsuz değildir. Askeri alan içerisindeki yeni havalimanı sorununu tam olarak sivilleştirmedikçe havayolu trafiği de kör topal işleyecektir. Elbette bu alanda da düne kadar inanılmaz mesafede yol alınmıştır. Ancak bu şehir için yeterli değildir. Son yıllardaki çalışmalarla Konya'nın ulaşımında nefes almasını hızlı tren yolları açmıştır. 10 yıl içerisinde şehre gelen turist sayısı 500 binden 2 milyon 500 bine çıkarken özellikle iç turizmde Konya- Ankara ve Konya-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren seferlerinin devreye girmesi belli alanlarda yeni hedef bölgelerin oluşmasına neden olmuştur. Şehir yıl sonunda da hızlı trenle İstanbul'a bağlanacaktır. Önümüzdeki yıllarda da sırasıyla İzmir, Mersin, Antalya, Sivas ve Erzincan bağlantılarının gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Böylece Konya hangi alanda olursa olsun önce merkez şehir haline dönüşmüş olacak. Vali Aydın Nezih Doğan Kültür Bakanlığı ve MEVKA ile yaptığı uzun çalışmaların ardından Konya'nın 2023 için hedeflediği turist sayısını 10 milyon olarak açıkladı. Bu konuda UNESCO'dan tam destek alan Konya, şimdi şehir olarak yeni bir kültürel yapılanmanın içine girmiş durumda. Şehirlerarası bağlantı sorununu çözmeye çalışan Konya kent merkezinde de adeta yepyeni tarihi ve kültürel koridorlar oluşturulma çabası var. Bunun en canlı örneği ise şu anda restorasyon çalışmalarının aralıksız olarak sürdürüldüğü Mevlana Kültür Vadisi Projesi. Tarihi Bedesten Çarşısı'ndaki "Sokak Sağlılıklaştırma" çalışmalarının başlaması, Mengüç caddesindeki dönüşümün tamamlanması, yeni kongre ve gösteri merkezlerinin yapımına başlanması, hem içinde bulunduğumuz zamanı değerlendirmek, hem de 2023 Strateji Planına hazırlık yapmak bakımından son derece önemlidir. Kısaca son Çatalhöyük çalışması şehrin inanç ve kültür turizminde bir adım öne çıkmasını sağlamıştır. Bunu da bekleyip göreceğiz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.