X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazanda uykusuz kalmamanın 7 kuralı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ramazanda uykusuz kalmamanın 7 kuralı

  • Giriş Tarihi: 10.7.2013

Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Selvi ramazanda biyolojik saatin nasıl ayarlanacağını ve 7 altın kuralı Sabah'a anlattı

Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yavuz Selvi ramazan ayında sahur ve iftar vakitleri nedeniyle meydana gelecek uyku düzensizliklerini kişilerin kendi biyolojik saatlerini ayarlayarak giderebileceklerini söyledi. Doç. Dr. Selvi Ramazan ayında biyolojik saatin nasıl ayarlanacağını ve 7 kuralla şöyle anlattı: "Birinci kural her gün aynı uyku düzeni gerekli. 2'nci kural gece uykusuz kalmayın. Gece sahura kalkıldığında tam olarak uyanmak ve ağır yemekler içermeyen bir sahur yemeğinden sonra bir süre beklemek ve hemen yatmamak gerekir. 3'üncü kural güneşi ihmal etmeyin. Ayrıca gün boyunca uyanık kalması gereken ofis çalışanlarının öğle saatlerinde de aynı şekilde güneş ışığına ihtiyaçları vardır. 4'üncü kural kahve ve sigara tüketimini sınırlamak. 5'inci kural aynı saatlere dikkat et. Her gün aynı saatte yatmak, aynı saatlerde sahura kalkmak ve sahurdan sonra yatılacaksa aynı saatte yatmak gerekiyor. 6'ıncı kural ağır egzersiz yapma. Egzersiz yapılacaksa iftardan bir süre sonra ve hafif bir şekilde yapılmalı. 7'nci kural uyku hijyenine dikkat et. Yatak odası ses, ışık, ısı yönünden korunmuş olmalı."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.