X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hayatı 'yoluna' koydu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hayatı 'yoluna' koydu

  • Giriş Tarihi: 6.8.2013

Samsun'dan Sarp Sınır Kapısı'na kadar 542 kilometreyi bulan Karadeniz Sahil Yolu bölgenin can damarı oldu Ulaşım süresinin kısalması hem sanayiyi hem de yayla turizmini şaha kaldırdı. Transit nakliyatta yüzde 55, turist sayısında yüzde 22 artış oldu

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2007'de tamamlanarak hizmete açılan Karadeniz Sahil Yolu, yaklaşık 4.2 milyara mal oldu. Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre yol, 6 yılda devlete 3.6 milyar lira kazandırdı. Ancak asıl kazancı Karadeniz Bölgesi elde etti. Karadeniz Sahil Yolu seyahat süresini kısalttı, trafik kazaları sonucunda ortaya çıkan ölüm, yaralanma ve maddi hasarları yüzde 64 oranında azalttı. Yol artık Samsun'dan Sarp'a kadar 6 il, 63 ilçe, 17 bucak merkezi, 9 liman, 2 havaalanı ve sahil boyunca kesintisiz devam eden sayısız küçük yerleşim birimine hizmet veriyor.

ANA ARTER
İpek Yolu'nda artık ana arterin Karadeniz Sahil Yolu olduğunu söyleyen Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Uğur Kenan Adiloğlu, "Yolun tamamlanmasıyla bölgede ekonomik ve ticari hayat büyük önem kazandı. Samsun, Trabzon ve Sarp Sınır Kapısı'na uzanan bu yol ülkemizin Türkî Cumhuriyetler ile Kafkasya'ya açılan en önemli karayolu bağlantısı oldu" dedi.

SANAYİYE YARADI
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu ise Samsun'dan Sarp'a 12 saatte gidilirken, bugün 6 saatte gidildiğini belirtti. Murzioğlu, "Sadece ekonomik olarak değil, bir insan için her şeyden önemli olan zamandan çok büyük tasarruf sağlandı. Bunun yanında yakıttan da tasarruf sağlıyorsun. Bu yol yapılmadan önce yüzlerce insanımız trafik kazalarında hayatını kaybetti. Eskiden yollarına özendiğimiz Avrupa ülkeleri şimdi bize özeniyor" diye konuştu.

HER ŞEY EKSİKSİZ YAPILDI
Yaklaşık 4.2 milyar dolara mal olan Karadeniz Sahil Yolu'nda, 138 milyon metreküp kazı-dolgu, 180 milyon ton tahkimat, 3 milyon metreküp beton imalatı gerçekleştirildi. Yolun 559 kilometre olan uzunluğu, 17 kilometrelik kazıyla, 542 kilometreye düşürülürken, bu kazıların 15 kilometresi Bolaman- Perşembe yolunda, 2 kilometresi de Samsun Çevre Yolu'nda gerçekleştirildi. Karadeniz Sahil Yolu'nda, 27 kilometre uzunluğunda 263 adet köprü, 41 kilometre uzunluğunda 12 adet tek tüplü ve 18.5 kilometre uzunluğunda 20 adet çift tüplü tünel yer alıyor. Bozulan kıyı şeridinde çevre sorunlarının oluşmaması, kumsalların ve koyların korunması için de 350 adet mahmuz yapıldı.

NAKL İYATTA YÜZDE 55 TURİSTTE YÜZDE 22 ARTIŞ
Sahil Yolu'nun açılmasıyla birlikte Kafkasya ve Orta Asya ülkelerine yüzde 55 oranında transit nakliyatta artış olduğunu belirten Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, bölgeye karayoluyla gelen turist sayısının da her geçen yıl yüzde 22 oranında arttığını açıkladı. Hacısalihoğlu, bölgede demiryolunun eksik kaldığını söyledi.

ZAMAN VE AKA RYAKI T TASARRUFU SAĞLADI
Rize Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Erdoğan da zamandan ve yakıttan sağlanan tasarrufun bölge insanının cebinde kaldığını söyledi. Erdoğan: "Su hayattır, yol da medeniyettir. Zaman ve akaryakıt tasarrufuna katkısı oldu. Senede 200 bin tona yakın çay üretiliyor. Yaklaşık yarısının sevkiyatında bu yolu kullanıyoruz. Günde 40, ayda bin kamyon kuru çay sevkiyatı yapılıyor."

TERSİNE GÖÇÜ BAŞLATTI
OMÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cevdet Yılmaz ise karayolunun nüfus sirkülâsyonu sağladığına dikkat çekti. Yılmaz: "Yol ters göçe de imkân hazırladı. Ankara ve İstanbul gibi büyük şehirlerde yaşayan yöre insanının bir kısmı emeklilik sonrası, ulaşım kolaylığının da cazibesiyle memleketlerine dönüyor."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.