X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sektörün 10 numarası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sektörün 10 numarası

  • Giriş Tarihi: 21.8.2013

Konya Şeker Capital Dergisi'nin araştırmasına göre gıda ve içecek sektöründe hizmet veren kuruluşlar arasında ciro sıralamasında 10'uncu sırada yer aldı. İlk 500 şirket arasına ise 84'üncü sıradan adını yazdırdı

Capital Dergisi tarafından belirlenen Türkiye'nin en büyük 500 şirketi arasında Konya Şeker 84'üncü sırada yer aldı. Şirket bir önceki yıla göre 16 basamak birden yükseldi. Capital Dergisi'nin araştırmaları ile ilgili açıklamalarda bulunan Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, "16 yılda bu listeye 1.450 şirket girmiş. Bunlardan bir kısmının adı daha sonra hiç duyulmamış. Listede kalıcı olan şirket sayısı 100'ü bile bulmuyor. Önemli olan bu listelerde kalıcı olmak, kalıcı olabilmektir. Onun da yolu belli sürdürülebilir ve sürekli bir büyümeye sahip olacaksınız. Bunu da kurumsallaşmayla, pazarlarla entegrasyonla, rekabetçilikle, yenilikçilikle istikrarlı hale getireceksiniz. Konya Şeker'in ekonominin nabzını tutan her araştırmada öne çıkmasını ve her araştırmada sıralamada ilerlemesini, büyükler arasındaki yerini sağlamlaştırmasını sağlayan temel sebep hedeflerini akılla ve ekonominin gerçekleriyle örtüştürmesidir" dedi.

SEKTÖRÜNÜN 10 NUMARASI

Ayrıca Capital Dergisi'nin araştırmalarına göre gıda ve içecek sektöründe faaliyet gösteren Türkiye'nin en büyük 70 şirketten 29'u İstanbul merkezli şirketlerden oluşurken bu sektörde faaliyet gösteren en büyük 10 şirketten biri de Konya Şeker oldu. Gıda ve içecek sektöründe faaliyet gösteren şirketler içinde ciro sıralamasında 10'ncu sırada olan Konya Şeker, bu 70 şirket arasında kârlılıkta 4'ncü, toplam aktif ve öz sermayede ise 5'nci sırada yer aldı. Hedeflerinin dünyada gıdanın şeref kürsüsüne çıkmak olduğunu dile getiren Konuk şunları söyledi: "Türkiye'nin en büyükleri arasında yer alan Konya Şeker, enerji sektöründe de yakalayacağı ivmeyle yeni bir sinerji oluşturacak ve büyümesini daha büyük adımlarla sürdürecek. Bizim bu sinerjiye ihtiyacımız var. Gelecek açısından bizim büyümemize ivme katacak, destek olacak genişlemelere ihtiyacımız var. Çünkü bizim bir hedefimiz var. Bizi Türkiye'de ilk 500 listelerinde yer almak kesmiyor. Türkiye'de ilk 100'de, ilk 50'de yer almanın onuru bize yetmiyor. Gıdada kendi aramızda ilk 10 bizim başarı tarifimize uymuyor. Bizim hedefimiz dünyada gıdanın şeref kürsüsüne çıkmak. Bunun için potansiyelimiz var."