X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Doping ilacında ölüm tehlikesi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Doping ilacında ölüm tehlikesi

  • Giriş Tarihi: 23.10.2013

Türk Eczacıları Birliği, vücut geliştirme şampiyonunun kullandığı doping ilaçları nedeniyle hayatını kaybettiğine dikkat çekerek, vatandaşları bu konuda uyardı. TEB, "Yabani otlarla mücadele edilen ilaç doping için kullanılıyor" dedi. Özellikle vücut geliştirmede kullanılan ve metabolizmayı hızlandırarak kas kitlesini genişletmeyi sağlayan ürünlerin, kural dışı, kontrolsüz kullanıldığına vurgu yapan birlik, bu ürünlerin eczanelerden temin edilmediğini de belirtti.

ÖLÜME YOL AÇIYOR
Bu ilaçların internet ve spor salonları aracılığıyla temin edildiğini belirten TEB, "dinamit" adlı ürünün, 2.4-dinitrofenol olarak bilindiğini ve açığa çıkan enerjinin vücut ısısının artışında kullanılması ile vücut sıcaklığının aşırı yükselmesine bağlı olarak ölüme neden olduğunu açıkladı. Birlik, bu ürünün yabani ot mücadelesinde kullanılan zehirli bir bileşik olduğuna dikkat çekerek, bilinçsizce kullanılmasının ölüme yol açtığını kaydetti. Özellikle internet üzerinden temin edilen bu ürünlere karşı yasal düzenleme yapılması gerektiği belirtilerek, "Bu ürünlerin ruhsatının mutlaka Sağlık Bakanlığı tarafından verilmesi gerekiyor. Tablet, kapsül ve draje haline getirilen bu ürünlerin sadece eczanelerden satışı yapılmalı" denildi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.