X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Eğitimde 'tecrübe zinciri' dönemi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Eğitimde 'tecrübe zinciri' dönemi

  • Giriş Tarihi: 29.2.2016
Eğitimde 'tecrübe zinciri' dönemi
Eğitimde 'tecrübe zinciri' dönemi

Bu atama döneminden itibaren eski bir geleneği ihya ettiklerini vurgulayan Bakan Avcı "Atayacağımız öğretmenler, 6 ay süresince meslekte kıdemli öğretmenlerin danışmanlığında eğitimden geçecek. Bir anlamda usta-çırak ilişkisi olacak" dedi

MEB Şura Salonu'nda 30 bin öğretmen ataması için tören düzenlendi. Törende konuşan Mİlli Eğitim bakanı Nabi Avcı, 3 yılda engelli öğretmen adaylarının atamalarının tamamını gerçekleştirdiklerini söyledi. Bakan Nabi Avcı ise müracaat eden her engelli öğretmen adayının atandığının altını çizdi. Bakanlık olarak bu atama döneminden itibaren eski bir geleneği ihya ettiklerine vurgulayan Bakan Avcı şunları söyledi: "Bu dönemde atayacağımız öğretmenler hemen sınıfa girmeyecekler. İkinci yarıyıl boyunca, 6 ay süresince meslekte en az 10 yılını doldurmuş kıdemli öğretmenlerin yanında, yani muallimlerin yanında, danışmanlığında, bir yönlendirme eğitiminden geçecekler. Yani, bir anlamda usta çırak ilişkisini yeniden ihya ediyoruz. Zira atalarımızın da söylediği gibi insan insan gölgesinde yetişir öğretmen de öğretmen gölgesinde yetişir."

6 AYLIK 'ÇIRAKLIK' DÖNEMİ

Yeni atanan öğretmenlerin 6 aylık sürede danışman öğretmenin yanında mesleğin inceliklerini öğreneceğini ve gözlem yapma imkanı elde edeceğini söyleyen Bakan Avcı, bunun sonunda daha hazır bir halde atandığı okulda 2016-2017 eğitim öğretim yılında sınıflara gireceğini kaydetti. Böylece tecrübeli öğretmenlerin deneyimlerini aday öğretmenlere aktarmasını sağlayan bir tecrübe zinciri oluşturacaklarını belirten Bakan Avcı, uygulamanın her atama dönemin de yenilenerek gelenek haline dönüşmesini umduğunu vurguladı. 13 yılda eğimin alt yapısının olağan üstü geliştiğini aktaran Bakan Avcı, "Yasakların, sınırlamaların ve haksızlıkların giderilmesi sağlandı. Eğitim ortamlarımız eskisiyle mukayese edilmeyecek şartlara kavuştu. Şimdi eğitime muhteva ve derinlik kazandırmak, medeniyetimizin ve kültürümüzün kodlarını uygun talim ve terbiye anlayışını uygulamak için gayret ediyoruz. Millî ve yerli duruş, düşünüş ve duruşun temelini oluşturan değerlerimizi öğretmenlerimizle birlikte çocuklarımıza, gençlerimize aktarmak ve maarifimizin bütün imkanlarını varisi olduğumuz eşsiz mirasın müktesebatıyla buluşturmak en önemli önceliğimiz" değerlendirmesinde bulundu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.