X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazan’da Su Tüketimine Dikkat
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ramazan’da Su Tüketimine Dikkat

  • Giriş Tarihi: 18.6.2015 12:08 Güncelleme Tarihi: 18.6.2015 13:28
MEDİCANA KONYA HASTANESİ DAHİLİYE UZMANI DR. SELDA GEÇER, RAMAZAN AYINDA İFTAR VE SAHUR ARASINDA EN AZ 2,5 LİTRE SU TÜKETİLMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ.
Ramazan’da Su Tüketimine Dikkat

Medicana Hastanesi Dahiliye Uzmanı Dr. Selda Geçer, Ramazan ayında iftar ve sahur arasında en az 2,5 litre su tüketilmesi gerektiğini söyledi.
Medicana Konya Hastanesi Dahiliye Uzmanı Dr. Selda Geçer, Ramazan ayında beslenmeyle ilgili bilgiler verdi. Dr. Geçer, kronik hastaları bulunanların Ramazan’da beslenmesinin çok daha önemli olduğunu, doktorlarıyla görüşüp bir plan dahilinde hareket etmeleri gerektiğini belirtti.
İftar ile sahur arasında en az 2,5 litre su tüketilmesini tavsiye eden Dr. Selda Geçer, “Ramazan’da sahur çok önemli. Normalde üç öğün olan yemek tüketimi 2’ye düşüyor. Sahura kalkmayanlar günü 1 öğünle tamamlıyor. Bu durum metabolizma da ciddi anlamda problem oluşturabilir. Kesinlikle iftar ve sahuru birlikte yapmalarını ve bunun yapılış tarzına da dikkat etmeleri gerekiyor. Günlük sıvı alımına çok dikkat edilmeli. Ortalama 2 ila 2 buçuk litre su tüketilmeli. Bunu da iftar ve sahur arasına yaymaları gerekiyor. Sahur sonrası çok suyu önermiyoruz, mide problemleri de oluşabilir” dedi.
“SU İÇEREK ORUÇ AÇIN, HURMA YİYİN”
Dr. Geçer, orucun su içilerek açılmasını, hurma ve ılık çorba ile yemeğe devam edilmesini önerdi. Geçer, “Çorbadan sonra 10 ila 15 dakika ara verip yemeğe devam edilmeli. Ağır yemeklerden uzak durulmalı. Özellikle kronik hastalığı olanlar için çok önemli. Sindirim problemleri olanlar için de çok önemli. 10-15 dakikalık arada mümkünse biraz dolaşmaları ya da başka bir şekilde bu süreyi değerlendirmeleri gerekir. Daha sonra tekrar yemeğe devam edilsin. Tatlı yemeyi düşünüyorlarsa mümkünse yemekten bir iki saat sonra sütlü tatlılar tüketilsin. Meyvede bir porsiyondan fazla tüketmesinler. Sahurla iftar arasında şeker, diyabet ve tansiyonu olanlar bir ara öğün daha yapabilirler, az bir atıştırmalık olabilir. Daha sonra sahura mutlaka kalkılsın, sahurda da gün içerisinde tok kalabilmek için özellikle protein tüketmeleri lazım; yumurta, peynir, süt bir nevi kahvaltılık gibi. Onun dışında ağır karbonhidratlı bal, reçel, börek gibi yiyeceklerden uzak durmaları yeterli olur. Gün içerisinde de zaten özellikle hipertansiyonu olanların güneşten uzak durmalarını daha çok ani sıcak havalarda sıvı kaybını önlemek için çok fazla hareketten kaçınmaları yeterli” şeklinde konuştu.