Zorlu Center PSM'de bu akşam özel bir konser var.
Hüsnü Şenlendirici,
İsmail Tunçbilek ve
Aytaç Doğan'dan oluşan Taksim Trio, "Istanbul Experience with Dorantes,
Carles Benavent and
Trilok Gurtu" konseptiyle özel bir konser verecek.
Konserde pek çok uluslararası sanatçı ile ortak çalışmalar yapmış olan dünyaca ünlü bir perküsyoncu olan Trilok Gurtu, efsane isimler ChikCorea, Paco De Lucia ve Arif Mardin ile birlikteçalışmış olan basgitar ustası Carles Benavent ve dönemin en değerli Flamenko piyanistlerinden biri sayılan Dorantes, aynı sahnede buluşacaklar.
Konser öncesi efsane perküsyoncu Trilok Gurtu ve basgitar ustası Carles Benavent'le kuliste söyleştik.
Trilok Gurtu
-Taksim trio ile çalışmak müziğinize neler kattı, süreci neler yaşadığınızı anlatabilir misiniz?
-Gerek Taksim Trio dinlediğimizde gerekse Avrupa turnelerini göz önünde bulundurduğumuzda klasik Türk müziği ile cazı kendilerine has bir yöntem ile birleştirdiklerini görüyorum. Bu da, henüz onlarla çalmamış olmama rağmen kesinlikle kolaylıkla uyum sağlayacağımızı düşünüyorum.
-Perküsyonun en usta isimlerinden birisiniz, sizce perküsyonun en iyi eşlikçisi sizce hangi alettir?
-Öncelikle ben, çalarken tonaliteyi ön plana koyuyorum. Yani, diğer melodik aletlerde olduğu gibi cümleler kurarak çalan bir müzisyenim. Dolayısıyla, bu tonalitede beraber hareket edebildiğim her enstrümancıyla rahat olabiliyorum.
Carles Benavent
-Taxim Trio ile nasıl bir araya geldiniz, onların müziğini nasıl tanımlarsınız?
-2000 yılında Barselona'da İsmail ile tanıştık. Evimdeki stüdyoda iki şarkı kaydettik. Daha sonra bugüne kadar hiç karşılaşmamıştık. Bu konser için gelen teklifi duyduğum anda evet dedim. Taksim Trio'nun müziği Benim için oldukça tanıdık bir sound.
-Efsane isimlerle çalışmıştınız, sizi en çok etkileyen isim hangisiydi?
-Chick Korea, Miles Davis ve tabii ki Paco de Lucia gibi isimlerle çalışma şansına eriştim. Hepsinin yeri ayrı ve bende bıraktığı izler çok değerlidir. Örneğin, 20 yıl boyunca Paco de Lucia ile flamenko dünyasını tanıdım.
-Basgitarın bağlama/kanun/klarnet ile ilişkisini nasıl buluyorsunuz?
-Öncelikle perdesiz bas çaldığım için bu enstrümanlarla iletişimde herhangi bir sorun yaşamıyorum. Örneğin, İsmail Türk müziği makamlarında bir giriş yaptığında buradaki nota dizelerini aynen çalabiliyorum. Bu sebepten, perdesiz elektrik basın bu enstrümanlarla çok uyumlu olduğunu düşünüyorum.
-Bizleri nasıl bir gece bekliyor, nasıl parçalar var performansınızda?
-Ben, Dorantes ve Trilok bu projede aslında Taksim Trio şarkıları çalmaya geldik. Bu üçlünün müziğine nasıl eklemlenebileceğimizi düşününce bunu bir Akdeniz ortak paydasında gerçekleştirebileceğimizi fark ettik. Dolayısıyla konserde, inişli çıkışlı flemenko ve Türk müziği sentezi olacağını söyleyebiliriz.