Genç MÜSİAD, Genç Tebessüm Derneği ve Selis Kitaplar'ın katkıları ile tüm geliri Birleşmiş Milletler Raporu ile dünyanın en fakir ülkesi Nijer'de yeni bir derslik inşası için kullanılacak kitabın konusu ise oldukça güncel bir mesele. Son günlerde rekabet ve kazanma duygusunun artmasıyla insanların oyuna yönelimi artarken insanların sanal dünyada bu denli başarı kazanma hırsı elbette şirketlerin odağı haline geliyor. Tüketiciyi etkisi altına alan teori ise: Oyunlaştırma.
Oyunlaştırma temelde oyun harici alanlarda ödül, liderlik tablosu ve geri bildirimler ile oyun çerçevesine yakın yeni bir alan oluşturmak. Bu sayede tüketici rakiplerini elemek için o ürünü daha çok kullanıyor ve böylece yıpranma payı artıyor. Oyunlaştırma bir yandan rekabet hazzını verirken bir yandan da tüketim alanının sınırlarını genişletiyor.
Bayraktar'ın bu kitabı ise oyunlaştırmanın kökenine ışık tutarken diğer taraftan örnekleme yöntemi ile pratik kullanımını gözler önüne seriyor. Ayrıca satış-pazarlama sektörünün psikolojik ve sosyolojik ögeleri kullanarak insan davranışları üzerindeki belirleyiciliğine dikkat çekiyor. Öyleyse tüketici olarak biz aldığımız ürünü sadece ihtiyaca ya da ürünün kalitesine bakarak mı alıyoruz? Yoksa kararlarımız görünmez ellerin iradesiyle mi şekilleniyor? Fark edilebilir bir marka algısı yaratmak oyunlaştırma metotları sayesinde mümkün mü? Tüm bu soruların cevabı Bayraktar'ın kaleminde açıklığa kavuşuyor.