X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uçmadan seyahat yürümeden spor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uçmadan seyahat yürümeden spor

  • Giriş Tarihi: 26.2.2016 15:41 Güncelleme Tarihi: 26.2.2016 15:46
Uçmadan seyahat yürümeden spor
Uçmadan seyahat yürümeden spor

Sanal gerçeklik nereye gidiyor?

Özellikle son 2 yıldır hızla gelişen sanal gerçeklik teknolojisi dijital oyun dünyasında kullanılıyor gibi görünse de yakın gelecekte gündelik hayatın vazgeçilmez bir parçası olacak. Dünyada sanal gerçeklik teknolojisi üretebilen 3 şirketten birinin kurucusu olan Cevat Yerli eğitimden sağlığa, seyahatten eğlenceye kadar önümüzdeki 10 yıl içinde bu teknolojinin hayatımıza tamamen gireceğini söyledi. Sanal gerçeklikle kışın ortasında güneşlenip yüzeceğiz, kokusunu hiç bilmediğimiz çiçek tarlalarında yürüyeceğiz, fitness salonlarına para vermeden spor yapacağız, Maldiv Adaları'na tatile gideceğiz, fobilerimizi yeneceğiz, hatta uzaya bile çıkabileceğiz. İşte sanal gerçekliğin hayatımıza getirecekleri:

Turizm: İmkânı olmayan ve yurtdışına çıkamayan kişiler dünyanın her yerindeki turistik yapıları içindeymiş gibi gezebilecek. Oturduğunuz yerden amazonlara seyahat edecek, ağaçların kokusunu duyumsayacak, yüzünüzde güneşi, saçlarınızda rüzgarı hissedebileceksiniz.

Sağlık: Fobileri yenmek için özellikle psikiyatri ve psikoloji alanındaki kullanımı artacak. Çeşitli simülasyonlarla hata korkularıyla yüzleştirilecek. Ayrıca doktor eğitimlerinde de sıkça kullanılmaya başlayacak. Bu teknoloji sayesinde yaratılan sanal ameliyat simulasyonları, tıp öğrenimi gören öğrencilerin pratik kazanmasına olanak sağlayacak.

Eğitim: Uzaktan eğitimin yanı sıra öğrencilere sınıf içinde yapay alan gezileri sağlanacak. Örneğin öğrenciler, tarih dersinde anlatılan mekanları sanal gerçeklik sayesinde dolaşırken öğretmenin anlattıklarını birebir yaşayabilecekler. Bu sayede öğrencilere istenilen bilgi çok net ve açık bir şekilde anlatılabilecek, öğrencilerin konuyu doğru şekilde anlama ve öğrenme yüzdesi önemli ölçüde artacak.

Spor: Havuza girmeden yüzebilme, dağlara çıkmadan kayak yapabilme imkânı sağlanacak. Golf, atletizm, tenis, futbol gibi birçok spor dalında sporculara antreman desteği sunacak.

İnşaat: Sanal gerçeklik sayesinde alacağınız evi, henüz betonu atılmamışken gezebileceksiniz.

SANAL DÜNYANIN PATRONU GİRESUNLU CEVAT

Yerli'nin Almanya'da kurduğu Crytek isimli şirket dijital oyun üretiminin yanı sıra her türlü sanal gerçekliğin de dünya çapındaki teknoloji sağlayıcısı. Crytek tarafından geliştirilen CryEngine isimli sanal teknoloji motoru yalnızca ABD'de de iki şirketin üretebildiği ürünlere meydan okuyor. 6 yaşında dijital oyun teknolojisine merak salmaya başlayan 38 yaşındaki Yerli'nin dijital dünyaya merakı henüz 6 yaşındayken başlamış. Giresun'dan Almanya'ya göç eden bir ailenin en küçük çocuğu olan Yerli'ye babası doğum gününde bir Commodore 64 hediye etmiş. "Bu oyunları acaba nasıl yapıyorlar?" diye o yaşlarda araştırmalara başlayan Yerli liseyi de teknoloji ağırlıklı okumuş. 1999'da abileri birlikte Crytek'i kuran Yerli'nin dijital oyun sektöründeki adı da bu yıldan itibaren tüm dünyada duyulmaya başlamış. Yerli henüz 28 yaşındayken ilk dijital oyununu üretti. Far Cry isimli oyun dünya çapında 3 milyon sattı. Benzer başarılar farklı oyunlarla da sürdü. 3 yıl sonra Crysis adlı oyun piyasaya çıktı. CryEngine ismini verdikleri teknoloji, oyun geliştirmede yeni bir dönem başlattı. Sony, Facebook gibi pekçok şirket tarafından kullanıldı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.