Fevziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları, 2007 yılında oyunun çocuk için fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimin temeli olması, geleneksel çocuk oyunlarının da unutulmaya yüz tutması sebebiyle ''Üç Nesil Oyun'' adlı bir proje başlattı.
Birçok çocuk oyununu günümüze taşımak ve gelecek kuşaklara aktarılmalarını sağlamak, ayrıca zengin kültürümüz içinde yer alan çocuk oyunlarını tüm dünya çocuklarıyla paylaşmak amaçları güdülen projeye 2007-2008 eğitim ve öğretim yılında başlandı ve 3 yıl boyunca devam edildi.
Proje çerçevesinde ilk aşamada kütüphanelerde ve internette tarama yapılarak arşiv çalışmasına başlandı. Arşivin zenginleşmesi için ebeveynlerden, büyükanne ve büyükbabalardan da çocukluklarında oynadıkları oyunları paylaşmaları istendi.
Bu nedenle okullara davet edilen büyükanne ve büyükbabalar, çocukluklarında oynadıkları oyunları öğrencilerle birlikte oynadı. Bu çalışma, okulun geleneksel etkinliği haline dönüştürülerek her öğretim yılında tekrarlandı.
Projenin uluslararası platforma taşınması için gerekli başvurular yapılırken, özel eğitime gerek duyan çocuklarla da bu oyunların paylaşılması için Türkan Sabancı Görme Engelliler Okulu ile işbirliği yapıldı. Bu çerçevede anaokulu öğretmenleri tarafından her geleneksel oyun bu okuldaki çocukların oynayabileceği şekilde düzenlenerek belirli günlerde öğrencilerle paylaşımda bulunuldu.
Bu oyunların daha çok çocuğa ulaştırılması için Kadıköy'deki anaokulları ile de işbirliği yapıldı. 2009 yılı 23 Nisan'ında düzenlenen ''Geleneksel Çocuk Oyunları'' şenliğinde ise öğrenciler birlikte çocuk oyunları oynarken, yine proje kapsamında ''Çocukluğumda İstanbul'' başlıklı sergi gerçekleştirildi.
Projenin sonunda ise Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okullarının 125. yılı anısına arşivde biriken tüm oyunlar düzenlenip, bir araya getirilerek, ''Geleneksel 125 Oyun'' adıyla kitaplaştırıldı. Kitabın resimleri ise Işık Anaokulu öğrencileri tarafından hazırlandı.