Eğlence araştırması

Giriş Tarihi: 31.5.2013

Türkiye'nin ilk kültür, sanat ve eğlence trendleri araştırması yapıldı; sonuçlar çarpıcı. İstanbul; hem küresel trendleri çok iyi izliyor, hem de yerellik ile melez tarzda harmanlıyor

Dünyanın en popüler şehirleri arasında yer alan İstanbul, ziyaretçi sayısıyla New York'u yakalamaya hazırlanıyor. İstanbul, sadece doğal güzellikleri ile değil; eğlence ve kültür- sanat dünyasıyla da binlerce turisti kendisine çekiyor.

ÖZEL HİSSETMEK İSTİYORLAR
KüçükÇiftlik Park'ı bünyesinde barındıran URU Group ile Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Uygulama ve Araştırma Merkezi; Türkiye'deki kültür-sanat ve eğlence hayatının daha iyi bir noktaya ulaşması için 'Türkiye Kültür, Sanat ve Eğlence Trendleri' araştırması yaptı. Eğlence sektörüyle ilgili yapılan ilk araştırma olan çalışma; aynı zamanda sektör için birçok veri sunuyor. İstanbul dışında, Ankara, İzmir, Çeşme, Eskişehir ve Bodrum'da da yürütülen araştırma; Türkiye'de kimlerin, nasıl eğlendiğine, yeni eğlence trendlerinin neler olduğuna, eğlence biçimindeki değişime, İstanbul'da hangi semtlerin revaçta olduğuna ve İstanbul dışındaki eğlence hayatına ışık tutuyor. Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Merkezi Direktör Yardımcısı Volkan Aytar, araştırmayla ilgili şunları söylüyor: "Yaşam tarzlarının değişimi; farklı müzik tercihlerine ve eğlence anlayışlarına yönelik alternatiflerin artmasına neden oluyor. Sonuçlar, insanların kendilerini daha 'özel' ve 'biricik' hissettikleri mekanlara yöneldiğini ve özel deneyimler yaşamak istediklerini gösteriyor. Araştırma ortaya koyuyor ki, 'interaktivite'yi ve 'deneyim ekonomisi'ni ön plana çıkaran eğlence mekanları ve formları; başarıyı yakalıyor."

MELEZ BİR TARZ DOĞURUYOR

Aytar, "İnsanlar sanal dünyada haberleşiyor, eğlenmek için ise hâlâ gerçek mekan ve insanlara ihtiyaç duyuyor. Eğlence mekanları da o sanallığı, farklı deneyim hissini ve interaktiviteyi vermeye çalıştıkları ölçüde başarılı oluyor" diyor. İstanbul'un dünya trendlerini izlemekte çok başarılı olduğunu söyleyen Aytar, "Hem küresel trendleri çok başarılı bir şekilde izliyor, hem de trendleri Türkiye yerelliği ile çok ilginç ve melez tarzlarda harmanlıyor" diyor.

BÜYÜK ŞEHİRLERDE DURUM NE?
BODRUM
Mevsimsel ve kısmi dalgalanmaların dışında; sektörün varlığını daha da büyüyerek devam ettirmesi bekleniyor. Kişisel ilişkiler önemli. Müesseselerin marka değeri olduğu gibi, başındaki kişilerin de kendi marka değerlerinden bahsedilebilir.

ANKARA
Ankara'da kültür-sanat temelli eğlenceyi; 18-25 arasındaki öğrenciler yönlendiriyor. Sayıları azalmakla birlikte, 25-40 yaş arasındaki nüfus da; öğrencileri takiben en kayda değer müşteri kitlesini oluşturuyor.

İZMİR
Ağırlıklı olarak Alsancak'ta bulunan barlar, haftanın belli günlerinde düşük kapasiteli konserler düzenliyor. Haftanın her günü eğlence anlayışı yok. Mekanların çoğu sadece belli günler açık. Yaz sezonunda ise Çeşme-Alaçatı, şehrin eğlence hayatını renklendiriyor.

ESKİŞEHİR
Sosyal hayatı ve eğlence kültürünü; temelde öğrencilerin beğenileri ve tüketim kapasiteleri belirliyor. Ancak kentin daha ana akım zevklere sahip paralı eşrafı ve kentteki iki üniversitede çalışan eğitimli beyaz yakalılar da; eğlence hayatında etkili.


ARKADAŞINA GÖNDER
Eğlence araştırması
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz