X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Herkes için doğru bir yoga tekniği var
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Herkes için doğru bir yoga tekniği var

  • Giriş Tarihi: 12.6.2014

Yoga yaparak rahatlamak istiyor ama hâlâ hangi stilde yoga yapacağınızı bilmiyorsanız, bu rehbere mutlaka göz atın!

Ashtanga'dan Birkam'a, İyegar'dan Vinyasa'ya... Metropol yaşamında teknolojinin nimetlerinden sıkılıp daha rahat bir hayatı düşleyen 7'den 70'e herkes, artık yogaya merak sarıyor. Yoga yapmak için spor salonlarının ve stüdyoların yolunu tutanların sayısı saymakla bitmiyor... Ancak çoğu yoga meraklısı, her geçen gün sayısı artan yoga stillerinden hangisini yapacağını bilmiyor. Çünkü bu sporun çeşitleri oldukça fazla. Ancak yoga stillerini seçerken, vücudumuzun ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurmak da büyük önem taşıyor. İster terlemek, ister canlanmak, yenilenmek ve rahatlamak ihtiyacı duyun, size uygun bir yoga stili mutlaka bulunuyor. Women's Fitness dergisi, son sayısında yogaya başlamak için 10 nedeni ve yoga çeşitlerinin vücudumuz için faydalarını derledi. Bu rehbere mutlaka göz atın!!

IYENGAR
Yaralanmalardan kurtulmak için...

BKS Iyengar tarafından geliştirilen bu stil, teknik odaklı bir yoga. Doğru hizaya kavuşmaya odaklanır, bu yüzden yoga blokları sıkça kullanılır.
Faydaları: Gerçekten her poza girmeyi başarabilirsiniz. Teknik odaklı ve yavaş tempolu olduğu için idealdir. Yaralar için iyi bir rehabilitasyon şeklidir.
Uzman tavsiyesi: Öğrencilerin hareketleri daha rahat yapabilmeleri için battaniye, blok, kemer ve minder kullanımı büyük önem taşır. Pek çok yoga okulu da bu materyallerle çalışmaktadır. Hem çömezler, hem de tecrübeliler için harika bir seçim.

BİKRAM

Kasları gevşetiyor ve büyük sabır istiyor

Yaklaşık 40 yıl önce Bikram Choudhury tarafından geliştirilen Bikram Yoga, yapanları epey terletiyor. Kasları gevşetmek ve detoksa yardımcı olmak için ısıtılmış odalarda (40 derecede) gerçekleştiriliyor. Bikram Yoga biraz sabır istiyor. Çünkü bu yogayı yapan kişi hızlı ilerleme kaydetmiyor, çünkü durma süresi daha uzun. Bikram sınıfları epey popüler ve dünyanın her yanında yaygın.
Faydaları: Vücut sıcaklığı detoks işlemine yardımcı oluyor ve esnekliğinizi artırıyor.
Uzman tavsiyesi: Her seviye için uygun, ama egzersizden önceki gün ve egzersizden sonra bolca su içmeyi unutmayın.

ANUSARA

Stres atmak isteyen herkes için ideal!

Bu stil, yoganın zihinsel ve ruhsal faydalarından yararlanmak isteyenlere hitap ediyor. Amacı, fiziksel egzersizin ruhsal rahatlamayı ortaya çıkartması.
Faydaları: Zihninizi boşaltmak ve sizin için önemli olan şeyler üzerine odaklanmak için harika bir yöntem.
Uzman tavsiyesi: Bu egzersiz, poz sırasında nasıl hissettiğinize odaklanıp vücudunuzu optimum hizaya sokarak, sizi kalpten hareket etmeye teşvik eder. Her seviyeden insan için uygundur ve sağlam bir yoga için harika bir temel oluşturur. Anusara da herkese önerilir.

HATHA
Vücudunuzu esnetiyor

Hatha, fiziksel pozlar öğreten her türlü yoga çeşidini kapsar, ama bu stil genellikle yavaş tempolu ve kibar olur. Hatha olarak lanse edilen sınıflar, genelde yoganın esaslarını öğreterek bir temel oluşturur.
Faydaları: Hatha Yoga ile kendinizi daha rahatlamış hissedecek ve diğer bazı sınıfların yoğunluğuna katlanmadan vücudunuzu güzelce esneteceksiniz.
Uzman tavsiyesi: Eğer bir sınıf Hatha klasmanındaysa, biraz daha yavaş olacak, vücudunuzun hizalanmasına odaklanıp bazı klasik güneş selamlamalarına yoğunlaşacaktır. Tüm seviyeler için mükemmel; yeni başlayanlar, orta ve ileri seviyedekiler, hepsine faydalı.

ASHTANGA

Ter atmak isteyenler bu stilden şaşmasın!

Ashtanga, belli bir poz düzeni takip eden canlı bir yoga stili. Doğası gereği akışkan ve fiziksel anlamda zorlayıcı.
Faydaları: Poz düzeni her zaman aynı, yani birkaç seans sonrasında ustalaşıp rahatlama imkanına sahip olacaksınız.
Uzman tavsiyesi: Bu zorlayıcı egzersiz kalbi zayıf olanlara göre değil ve sizi epey terletecek. Yeni başlayanlara tavsiyemiz, Ashtanga'ya başlamadan önce pozlara alışmak için daha yavaş tempolu Hatha seanslarına girmeleri.

VINYASA

Kalp atışını hızlandırıyor

Vinyasa, kalp atışınızı hızlandırmanıza olanak tanıyan oldukça akıcı bir egzersiz çeşidi. Ashtanga'ya oldukça benzeyen, ama onun gibi poz düzenini takip etmeyen bu stil, bu yüzden her seans farklı.
Faydaları: Her seans öncekinden farklı olduğu için asla sıkılmayacaksınız.
Uzman tavsiyesi: Dinamik bir stil, ama her seviye için uygun. Pek çok yoga stilinde olduğu gibi eğitmenler, poz düzeninde ilerledikçe farklı seviyede olanlara pozların farklı versiyonlarını öğretecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.