Erkek giyiminde Türk modasının öncü ismi Hatice Gökçe, ileri evre meme kanseri ile mücadelede farkındalığı artırmak için, 'Yeni Hikayeler' isimli bir koleksiyon oluşturdu. Umudu simgeleyen 'Kiraz Çiçeği (Cherry Blossom)' konseptiyle yeni bir çalışma yaratan Hatice Gökçe ve Pfizer, meme kanseri farkındalığı için yapılan bu işbirliğiyle, meme kanserine yönelik toplumsal farkındalığı artırmayı amaçlıyor. Koleksiyonun fotoğraf çekimini de Bennu Gerede gerçekleştirdi. Hatice Gökçe, konuyla ilgili detayları anlattı:
Dünya genelinde her yıl 1.7 milyon kadına meme kanseri tanısı koyuluyor. Meme kanseri genel olarak erken evrede teşhis ediliyor. Ancak tanı anında hastaların yüzde 9'u metastatik evrede oluyor, yani hastalığı diğer organlara yayılmaya başlıyor. Pfizer Onkoloji'yle birlikte yürüttüğümüz metastatik (ileri evre) meme kanseri farkındalık projesi kapsamında hazırladığım koleksiyonun adı 'Yeni Hikayeler'. Aslında genelde erkek giyimine yönelik tasarımlar yapıyorum ve antrasit ile siyah tonları kullanıyorum. Ancak bu koleksiyonla ben de biraz sınırlarımı zorladım ve pembe renkle özdeşleşen ileri evre meme kanseri ile mücadelede farkındalığı artırmak ve meme kanseri hastalarına umut vermek için kiraz çiçeklerinden ilham aldım ve 45 parçalık ilkbahar-yaz koletsiyonu hazırladım
Bu projede özellikle ileri evre meme kanseri hastası kadınlara umut vermeyi ve meme kanserine yönelik toplumsal farkındalığı artırmayı amaçladık. Bunun için kiraz çiçeği konseptini seçtik ve kiraz çiçeği tonlarıyla umudu temsil etmeye çalıştık.
Tasarımları tamamladıktan sonra fotoğraf çekimi için Bennu Gerede'yle konuştum. O da böyle güzel bir projede memnuniyetle yer almak isteyeceğini belirtti. Çekimler için Sedef Adası'nı tercih ettik. Çünkü adadaki doğa, özgürlük ve ümit hissi, bu projenin konseptine çok uydu.
KADINLAR İÇİN...
Sanatçılarla çalışmak yapılan işin sorumluluğunu binlerle çarpmak demek. Onlar için hazırladığım tasarımlarda kendimi ifade etmekten çok onları ifade edebilmenin önem taşıdığını düşünüyorum. Bunu da empati yoluyla sağlıyorum. Her isim, tasarım hayatımıza farklı anlamlar katıyor.
Son zamanlarda kadınlar için de tasarımlar hazırlıyorum. Sebebi ise erkekler için yaptığım tasarımlara kadınların da çok ilgi göstermesi. Buna karşılık vermemek olmazdı. Ayrıca sekiz yıldır kadın giyim markası olan Argande'nin tasarım koordinatörlüğünü yapıyorum.
"İŞİN İÇİNDE SOSYAL SORUMLULUK VARSA, BEN HER ZAMAN VARIM!"
Projenin
fotoğraf çekimlerini yapan Bennu Gerede, bu çalışma hakkındaki görüşlerini şöyle özetledi: "İşin içinde sosyal sorumluluk olduğu zaman, ben her zaman varım. Çünkü bir şekilde bu dünyaya katkıda bulunmak istiyorum. Artık doğurduğumuz çocuklar yeni sorunlarla mücadele etmek, hatta dünyayı kurtarmak zorunda. Maalesef meme kanseri de görmezden gelemeyeceğimiz sorunlardan biri."