Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Omega-3 ve protein kaynağı

Giriş Tarihi: 25.12.2015
Omega-3 ve protein kaynağı

Kalp ve damarları koruyan Omega 3 deposu olan balık; kötü kolesterolü düşürüp iyi kolesterolü artırıyor. Zengin iyot içeriği ise çocukların zeka gelişiminde önemli rol oynuyor

Balığın, kalp ve damar hastalıklarından beyin gelişimine, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinden diyabete kadar sayısız faydası bulunuyor. İşte balık tüketiminin sağlığa 10 faydası:

GRİPTEN KORUYOR

Kış geldi, grip sezonu açıldı. Mevsim geçişlerinde çok sık kapımızı çalabilen gribe karşı balık çok önemli bir kalkan. Özellikle mevsiminde tüketilen balık, içerdiği yağ asitleri sayesinde bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesine son derece fayda sağlıyor. Balığın gribe ve enfeksiyonlara karşı vücudu koruduğu yapılan çalışmalarla kanıtlanmış durumda. Siz siz olun tam da sezonu açılmışken haftada iki kez balık yemeyi ihmal etmeyin. ŞİFALI

YAĞLARIN KAYNAĞI

Balıkta diğer hayvansal kaynaklı besinlerin aksine doymuş yağ yerine, doymamış yağ asitleri denilen Omega- 3 yağ asitleri bulunuyor. Omega-3, vücudun üretmediği ve en fazla balıkta bulunan son derece faydalı bir yağ. Özellikle soğuk su balıklarından somon, uskumru, sardalye ve ton balığı Omega-3'ten en zengin balıklar. Yapılan çalışmalar Omega-3'ün sağlık açısından sayısız faydasını ortaya koyuyor.

ZEKA GELİŞİMİNİ DESTEKLİYOR

Balık, iyottan zengin bir besin kaynağı ve iyot zeka gelişiminde önemli rol oynuyor. Balık yiyen çocukların zeka puanlarında artış meydana geldiği ve öğrenme kabiliyetlerinin arttığı görülüyor. Özellikle gebeliğin ilk üç ayında düzenli balık tüketen annelerin bebeklerinde öğrenme, algılama ve bebeklik döneminde kavrama, tutma gibi el fonksiyonlarında artış olduğu saptanmış durumda. Bebek ve çocuklarda zeka gelişimini destekleyen balığın bileşimindeki DHA, görme ve nörolojik gelişimin sağlıklı bir biçimde gelişmesinde son derece etkin rol oynuyor.

KALP DOSTU

Balığın tam bir kalp dostu olduğunu biliyor muydunuz? Sağlık için mutlaka sofranızda balığa yer verin. Balığın içerisindeki Omega 3 yağ asitleri kötü kolesterolü (LDL) düşürürken iyi kolesterolü (HDL) artırıyor. Kandaki trigliserit yani serbest yağların düşürülmesini sağlıyor. Tansiyonu düşürerek kalp yetmezliğinden ve inme riskinden koruyor, kanın pıhtılaşmasını önleyerek akışkanlığını sağlıyor.

KEMİKLERE İYİ GELİYOR
Özellikle de kılçığı ile yenilebilen küçük balıklar kalsiyumdan zengin ve bu da kemiklerin güçlenmesini sağlıyor. Kemik erimesi sorunu yaşayanların, menopoz dönemindeki kadınların ve yaşlıların bol bol balık tüketmesi tavsiye ediliyor.

KALİTELİ PROTEİN KAYNAĞı

Proteinler vücut için çok önemli besin unsurları. Vücudun bir anlamda çimentosunu oluşturuyor. Hücrelerin onarılması ve yeni dokuların yapımı için olmazsa olmaz besin öğeleri. Ancak yağlarda olduğu gibi onları depolayamıyoruz. Sürekli tüketerek vücudumuza kazandırmamız gerekiyor. Balığın da aralarında yer aldığı bazı besinler kaliteli protein yağlarını oluşturuyor. Balık da en önemli yüksek değerli protein kaynağı olarak öne çıkıyor.

DEPRESYONDAN KORUYOR

Yoğun iş ortamı ve günlük hayatın koşuşturmacasında sorunlar üst üste gelebiliyor. Hele de kişilik itibariyle yatkın olanlarda stres yerini depresyona da bırakabiliyor. Yapılan çalışmalar özellikle somon, uskumru ve ton balığı gibi yüksek oranda Omega-3 yağ asitlerini barındıran balıkların depresyona karşı büyük fayda sağladığını ortaya koyuyor.

DİYABETE KARŞI BALIK
Özellikle bazı balık türlerinde bolca bulunan Omega-3, gençlerde diyabet riskini önemli ölçüde azaltıyor. İnsülinin işlevini artırıyor, tip 2 diyabete karşı koruma sağlıyor.

ALZHEIMER RİSKİNİ AZALTIYOR
İnsan ömrünün uzamasıyla birlikte çağın hastalığı olarak gittikçe daha sık görülen Alzheimer'a karşı haftada iki kez balık tüketmek büyük önem taşıyor. Balık yağının ve Omega-3 yağ asitinin faydalarından biri de; Alzheimer riskini düşürmesi. Alzheimer'ın yol açtığı hafıza kaybını önlemede güçlü bir silah olan balık, özellikle de buğulama ya da ızgara olarak tüketilmeli.

ROMATOİD ARTRİTE FAYDALI

Omega-3 yağ asitleri, dokuların hasar görmesine neden olan mekanizmaların geri dönüşümünü sağlayarak anti-inflamatuvar etki gösteren en güçlü besin bileşenleri. Özellikle artrit hastalarında görülen eklem romatizmasının azaltılması ve mevcut ağrıların giderilmesinde yararlı.

İstanbul'un en yenisi


Elde Balık, İstanbul Ümraniye Tepeüstü'nde kısa süre önce kapılarını açtı. Mevsiminde balık tüketme bilincini yerleştirmeyi hedefleyen mekanda; çiğ balık tezgahı ve manav bölümü de bulunuyor. İç mekanda 50, dışarıda 75 kişi kapasiteli Elde Balık; en taze balıkları sunuyor.

15 çeşit balık 20 çeşit meze


Alimento Balık, boğazın incisi Tarabya'da gastronomik alışkanlıkları değiştirecek mönüsü ve büyüleyici manzarası ile misafirlerini ağırlıyor. 5 çeşit balığın, 20 çeşit mezenin ve kendine özgü tatlıların yapıldığı bu balık restoranında; mevsimine göre balıklar ikram ediliyor. Mönüsünde tuzda levrek, dil ızgara, lipsoz buğulama, kalkan ızgara, levrek ızgara, jumbo karides gibi lezzetler yer alıyor.
ARKADAŞINA GÖNDER
Omega-3 ve protein kaynağı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz