X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hamilelikte kalabalık ve kirli ortamlara girmeyin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hamilelikte kalabalık ve kirli ortamlara girmeyin

  • Giriş Tarihi: 19.2.2016
Hamilelikte kalabalık ve kirli ortamlara girmeyin
Hamilelikte kalabalık ve kirli ortamlara girmeyin

Kirli hava ve kalabalık ortamlar, anne adayları için enfeksiyona davetiye çıkarıyor. Bundan korunmak için; hamilelerin hijyenik ortamlarda bulunması gerekiyor

Hamilelik, hava değişimlerinde vücut direncinde azalma ve gribal enfeksiyonlar gibi sorunları beraberinde getiriyor. Sağlıklı beslenerek, vücut ısısını düzenleyerek ve enfeksiyonlardan korunarak, keyifli bir hamilelik geçirmek mümkün. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Dr. Banu Duru, hamilelerin kış mevsimini sağlıklı geçirmeleri için 10 öneride bulundu:
* Kirli havada sokağa çıkmayın Kirli havada toksinlerin boğaza ve akciğerlere ulaşması, anne ve bebek ler için enfeksiyonlara davetiye çıkarıyor. Kirli hava; baş ağrısı, baş dönmesi, boğaz ve burun enfeksiyonu, gözlerde alerji gibi sorunlara yol açabiliyor. Bu nedenle kirli havada dışarı çıkmayın. Mecbur kalırsanız, maske ya da mendil kullanın.
* Turunçgil ve sebze tüketin Turunçgilleri ve yeşil sebzeleri sofranızdan eksik etmeyin. Bu gıdalar içerdikleri C vitamini ve mineraller sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir, üst solunum yolu enfeksiyonu gibi birçok hastalıktan korur. Susamasanız bile bol sıvı tüketin.
* Dinlenmeye özen gösterin Hamilelikte gribal enfeksiyonlara yakalandığınızda mutlaka yatak istirahati yapın. Bol sıvı alımı, C vitamini takviyesi ve boğaz pastili desteği, rahatlamanızı sağlar. Odanıza bir buhar makinesi koyarsanız, boğazınızdaki kuruluk ve burun tıkanıklığı da azalır. Hamilelikte enfeksiyonlar daha ağır seyredebilir. Bu nedenle ateş yükselmesi olursa bir uzmana başvurun.
* Haftada iki gün balık tüketin Sağlıklı bir bebek dünyaya getirebilmek için Omega3 desteğine ihtiyacınız var. Bu açıdan haftada iki gün balık, ceviz ve badem tüketin. Ayrıca B vitamini almak için haftada iki kez ızgara kırmızı et ile kuru baklagiller tüketmeye özen gösterin.
* Vitamin takviyesi alın Hamilelikte vitamin ihtiyacınızı taze sebze ve meyvelerden karşılamanız en doğrusudur. Ancak şehirde organik sebze-meyvelere ulaşmak zor olabilir. Bu nedenle vücut direncinizi korumak ve sağlıklı bir fetus gelişimini sağlamak için C ve D vitaminleri ile demir, kalsiyum ve tüm multivitaminleri uygun dozlarda ek olarak alabilirsiniz. Ancak bu vitaminleri gelişigüzel almayın; mutlaka bir uzmana danışın.
* Kalabalıkta bulunmayın Mümkün olduğunca enfeksiyonların bulaşabileceği ortamlara girmekten kaçının. Toplu taşıma araçları, okullar ve alışveriş merkezlerinden uzak durmaya çalışın. Dışarıya çıkacağınız zaman, hijyenik el yıkama ürünleri ve maskelerle kendinizi koruyun.
* Tatlı yeme isteğine karşı çıkın Tatlı krizleri ve abur cubur tüketimi, kilo almanıza sebep olur. Yüksek tansiyon ve hamilelik diyabeti gibi durumlar ortaya çıkabilir. Annede metabolik ve kardiyovasküler sorunlar, bebekte de büyüme ve gelişme sorunları yaşanabilir. Bu yüzden ihtiyacınız kadar kalori almalısınız.
* Pilates yapın Sporu ihmal etmeyin. Evde yapabileceğiniz en uygun egzersiz; hamilelere yönelik pilates programlarıdır. Evde bir eğitmenle veya pilates videoları eşliğinde yapacağınız 30 dakikalık egzersiz; kalori kontrolü sağlar, kasları güçlendirir ve esnekliği artırır. 30-45 dakikalık hafif tempolu yürüyüş de çok faydalıdır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.