X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bu besinler kırışıklıklarla savaşıyor!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bu besinler kırışıklıklarla savaşıyor!

  • Giriş Tarihi: 27.2.2016
Bu besinler kırışıklıklarla savaşıyor!
Bu besinler kırışıklıklarla savaşıyor!

'Ne yerseniz, osunuz' lafını bilir misiniz? Bu söz, cildimizin görünümü için de geçerli. İngiliz beslenme uzmanı Nicolette Pace, "Sağlıklı bir cilt için temel besinleri yeterli miktarda tüketmelisiniz" diyor ve ekliyor: "Bazı araştırmalar, sağlıklı beslenerek yaşlanmayı ertelemenin ve cildinizi iyileştirmenin mümkün olduğunu gösteriyor." Düzenli olarak tüketeceğiniz bazı doğal besinler; kırışıklıklar, siyah noktalar, şişlikler ve mor halkalardan kurtulmanıza yardımcı olacak. Üstelik bu besinler çok da lezzetli. İşte cildinizdeki yaşlanma belirtileriyle savaşan 7 besin:

DOMATES:
Salataların vazgeçilmezi domates; içeriğindeki C vitaminiyle cildin kolajen üretimine destek olur. Cildin daha sıkı görünmesini sağlar. Likopen içerdiği için, cildi UV ışınlarının zararlarından korur ve dolaşım sistemini güçlendirir. Altı hafta boyunca düzenli olarak domates tükettiğinizde, cildinizin belirgin şekilde ışıldadığını fark edebilirsiniz.

TANELİ MEYVELER:
Yaban mersini ve ahududu; içerdikleri flavonoidler, vitaminler, probiyotikler ve yüklü miktardaki antioksidan sayesinde, serbest radikallerle savaşır. Çevresel faktörlerin cildiniz üzerindeki etkilerinden korunmak istiyorsanız, günlük beslenmenize daha çok yaban mersini ve ahududu katmalısınız. Bu meyveler, hücre yenilenmesini de hızlandırır.

YEŞİL ÇAY:
Cildinizin genç görünümünü, mümkün olan en uzun süre korumak için hücrelerin doğru bir şekilde yenilenmesi gerekir. Yeşil çayın antioksidan gücü, iyi bilinen bir gerçek. Birçok çalışma, yeşil çaydaki antioksidanların hücrelerin doğru bir şekilde gelişmesine ve cildin sağlıkla parlamasına yardımcı olduğunu ortaya koydu.

YOĞURT VE KEFİR:
Ciltteki kızarıklıklar ve iritasyonu yok etmek için yoğurt ve kefir gibi probiyotik zengini yiyeceklerden daha sık tüketmelisiniz. Bu gıdalardaki cilt dostu bakteriler; cildinizi hem içeriden, hem de dışarıdan besler. Canlı probiyotiklerden en yüksek faydayı sağlamak için en doğal ve işlenmemiş ürünleri tercih etmelisiniz. Kefirde, yoğurttan üç kat daha fazla probiyotik bulunduğunu da unutmayın.

FINDIK:
Faydalı yağların vazgeçilmez kaynaklarından biri de fındık. Fındıkta bulunan omega yağı, cilt için çok faydalı. Hem faydalı yağlar, hem de E vitamini içeren badem ise; akne, egzama ve sivilce ile mücadeleye yardımcı olur. Fıstık ve ceviz de düzenli olarak tüketildiğinde cilt için faydalıdır. Açlık hissettiğinizde bir avuç cips yerine, fındık yiyerek pürüzsüz bir cilde sahip olabilirsiniz.

AVOKADO:
Tıpkı fındık ve balıkta olduğu gibi, avokado da cildiniz için çok faydalı olan glutathione isimli bir yağ içerir. Muhteşem anti-aging etkisine sahip olan bu yağ, avokadoda yüksek oranda bulunur. Vücudunuzdan toksinleri atmaya da yardımcı olan avokado; kırışıklıklar ve akneyle de mücadele eder. Hatta bazı kanser türlerine karşı da tam bir savaşçıdır. BAL: Eğer canınız tatlı bir şeyler istiyorsa, yapay şeker içeren ürünler yerine bal yiyin. Antioksidan içeriğe sahip olan bal, teknik olarak şeker içerse de, vücudunuzda inflamasyona sebep olmaz. Cildiniz için o kadar faydalıdır ki, balı maske olarak yüzünüze sürebilirsiniz.

TUZ, ŞEKER VE ALKOLDEN UZAK DURMALISINIZ

Daha genç bir görünüme sahip olmak için günlük hayatınızda sıkça tükettiğiniz bazı gıdalardan vazgeçmeniz gerekebilir. İşte cildinizi ve vücudunuzu kötü etkileyen bazı gıdalar:
TUZ: Göz çevresi gibi ince deriyle kaplı alanlarda cildi zayıflatarak kırışıklıklara neden olabilir.
ŞEKER: Aşırı şeker tüketimi, derinin yaşlanma sürecini hızlandırır. Bir hafta şeker yemezseniz, cildiniz parlayacaktır.
KAHVE: Cildinizi kurutan kahve, göz çevresindeki kırışıklıkları da artırır. Kahve yerine, yeşil çay içebilirsiniz.
ALKOL: Vücuttaki suyun atılmasına neden olan alkol, göz altı torbalarına neden olabilir.
KIRMIZI ET: Kırışıklıkların erken oluşmasına yol açabilir. Kırmızı et tüketimini, haftada bir veya iki kezle sınırlandırmak gerekir.
BASİT KARBONHİDRATLAR: Ekmek veya makarna gibi karbonhidratlar, ciltteki kolajeni parçalayarak cildin esnekliğini yitirmesine neden olur.
BAHARATLI GIDALAR: Kan damarlarını kurutan bu gıdalar, menopoz sonrası dönemde cildin hızla kırışmasına yol açabilir.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.