X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hashtag'in ne olduğunu Cehennem oyunuyla öğrendim
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hashtag'in ne olduğunu Cehennem oyunuyla öğrendim

  • Giriş Tarihi: 2.4.2016
Hashtag'in ne olduğunu Cehennem oyunuyla öğrendim
Hashtag'in ne olduğunu Cehennem oyunuyla öğrendim

Devlet su Bölge Müdürü Zafer Kayaokay: İstanbul Devlet Tiyatrosu olarak gençliği yakaladık. Hasthag'in ne olduğunu 'Cehennem' oyununu sahneye koyarken öğrendim

1946 yılında kurulan Devlet su'nun 70 yıllık bir tarihi var. Ancak repertuvar anlamında çağı yakalayan bir yapıya sahip. İstanbul Devlet Tiyatrosu Bölge Müdürü Zafer Kayaokay; geçtiğimiz yılı 213 temsil ve yaklaşık 80 bin izleyici sayısıyla kapatan Devlet Tiyatroları hakkında şöyle konuştu: "2015-2016 İstanbul Devlet Tiyatrosu'nun repertuvarına bakarsanız, içinde dünya tiyatro edebiyatının en klasiğinden en modernine ve en çağdaşına ulaşmanız mümkün. İçinde 'Hamlet Makinası', 'Hamlet', 'Çehov Makinası', 'Coriolanus', 'Sersem Kocanın Kurnaz Karısı' ve 'Sessizliğin İçinden Erkek Arkadaş' gibi tiyatronun doğuşundan günümüze kadar bir serüven içinde olmuş oyunlar bulacaksınız." Kayaokay, Bülent Emin Yarar'ın oynadığı Rönesans döneminin 'Hamlet'iyle ve modern tiyatronun en güzel örneklerinden biri olan 'Profesyonel' oyunlarıyla hem geçmişlerine sahip çıktıklarını, hem de çağı yakaladıklarını anlattı. Kayaokay, teknolojik gelişimin sanata da yansıdığını söylerken bir itirafta da bulundu: "Jennifer Haley'in yazmış olduğu 'Cehennem'; Amerika ve ile aynı anda gösterime girdi. Bilişim suçları ile ve teknolojinin başımıza getireceklerini farklı bir bakış açısı ile anlatmaya çalışıyor. Ben de hashtag'in ne olduğunu bu oyunu sahneye konarken öğrendim. İstanbul Devlet Tiyatrosu olarak gençleri yakaladığımızı ve kavradığımızı düşünüyorum." İstanbul Devlet Tiyatrosu'nun seyirci profilinin yüzde 75-80'ini gençlerin oluşturduğunu söyleyen Kayaokay, sözlerine şöyle devam etti: "Tiyatro seyircisinin tümüne ulaşabileceğimiz bir repertuvara sahip. Günümüzde özellikle İstanbul'da her gün mekan ve ölçü aranmaksızın tiyatrolar açılıyor. Buna da 'kat tiyatrosu' diyoruz. İstanbul Devlet Tiyatrosu olarak gençlerin son dönem farklı bir yaklaşım gösterdikleri bu tiyatro biçimine 'Medea Kali' adlı bir oyunla ister istemez biz de katıldık. Katılırken de özellikle sanatsal değerleri göz önünde bulundurduk. Çünkü Medea'nın antik Yunan'dan günümüze gelen bir boyutuydu. Euripides'den başlayan bu yolculuk Türk tiyatrosunda Güngör Dilmen'e, Güngör Dilmen'den de günümüz çağdaşına uzanan uzun bir yol. İlginin ve alakanın inanılmaz olduğunu görüyorum. Neredeyse biletler çıktığı anda tükeniyor."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.