Türkiye'nin en iyi haber sitesi

En çok kebap hamburger ve pizza sipariş ediliyor

Giriş Tarihi: 1.5.2016
En çok kebap hamburger ve pizza sipariş ediliyor
Şehirleşme, gelir seviyesinin artması, kadınların daha çok çalışıyor olması ve genç nüfus 'de yeme-içme sektörünü hızla büyütüyor. 'de ilk kez yemeksepeti.com ile başlayan online yemek siparişi uygulaması, aradan geçen 13 yıl içinde yeni girişimcilerle bir sektör haline geldi. 300 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştığı tahmin edilen pazarda, 10'a yakın şirket faaliyet gösteriyor. Yemek yapma konusunda bilgisi kısıtlı olan veya zamanını mutfakta geçirmek istemeyen genç nesil, artan farklı yemek seçenekleri ve markalar arasında seçimini yapmak istiyor. Hele bir de evden ya da ofisten çıkamayacak durumda olanlar, kapıya teslim yemek siparişi vermekten yana kullanıyor tercihini. Boston Consulting Group'un yaptığı araştırma; 'de toplam ev dışında yemek yeme pazarının boyutunun 30 milyar liraya yaklaştığını gösteriyor. Bu rakama fast food, self service ve evden siparişler de dahil.
Türkiye geneli istatistiklerine bakıldığı zaman, en çok sipariş edilenler listesinde dönerin artışı dikkat çekiyor. 2015 verilerine göre; internette 'döner' anahtar kelimesinin geçtiği içerikler, iki kat arttı. Yine 'döner' kelimesi, 2014'e göre yüzde 33 daha fazla arandı.

En çok satılan ürün lahmacun
En çok sipariş edilenlerde birinci kebap; onu hamburger ve pizza takip ediyor. Listede bu klasik üçlüyü sırasıyla tavuk, sandviç, döner, tatlı, lahmacun, pide ve çorba takip ediyor.
2015'in trendy lezzeti; fiyatı yüzde 20 oranında azalan ördek. Ördek, toplam aldığı sipariş sayısı az olsa da, bu şekilde sipariş oranını yüzde 92 artırdı.
Sipariş oranını en çok artıran bir diğer lezzet yine yüzde 52'lik artışla çiğköfte.
En çok satılan ürün, 5 milyon 988 bin adet sipariş edilen lahmacun.
Tatlılarda ise en çok çikolatalı sufle, künefe ve profiterol tercih edilmiş. Avrupai tercihlere tek başına kafa tutan künefe, 2015'te de ilk üçteki yerini koruyor. 2014'e göre en çok yenen tatlı ise, siparişini dört kat artıran trileçe. Son yılların fenomen tatlısı böylece uzun süre daha bizleri etkisi altına almayı garantiledi.
Kahvaltı da hayatımızdaki yerini sağlamlaştırdı. Kahvaltılıklar, 2015'te popülaritesini korudu ve sipariş artışı yüzde 42'leri gördü. En çok tercih edilen kahvaltılık listesinde ise 2015'in sürprizi, siparişini iki kat artıran gözleme.
Çorbaların lideri ise mercimek çorbası. Onu ezogelin çorbası takip ediyor.
2015'te en çok sipariş veren şehirler; nüfusla doğru orantılı olarak İstanbul, Ankara ve İzmir olarak sıralanıyor. Ortalama sepet tutarı en yüksek olan şehirler listesinde ise, bu sefer İstanbul ve Ankara'nın ardından üçüncü sıraya Erzincan yerleşmiş. Erzincan aynı zamanda, yüzde 32 ile 2014'e göre sepet tutarı en çok artan şehir oldu. Onu Mardin ve Amasya takip ediyor.
Geçtiğimiz yıl binin üzerinde sipariş veren kişi sayısı üç iken, bu yıl şampiyonluk kürsüsünü sekiz kişi paylaştı. Hayatını yemeğe adamış bu sekiz kişi, günde en az dokuz sipariş verdi.

Mobil siparişler yüzde 30 arttı
Teknolojinin hayatımıza girmesiyle yemek yeme alışkanlıklarımız da değişmeye başladı. Daha önceleri yemeği yerinde yeme ya da çağrı merkezinden sipariş etme söz konusuyken, gelişen teknolojiyle birlikte yemek siparişleri de artık internet ve mobil uygulamalar aracılığıyla veriliyor. Yapılan araştırmalar; özellikle son iki yıldır yemek siparişlerinde mobil uygulama kullanımlarının yüzde 30 oranında arttığını gösteriyor. Siparişlerin yüzde 60'ı web sitesinden, yüzde 25'i ise mobil uygulamalar üzerinden yapılıyor. ABD'de yemek yeme süreçleri üzerinde yapılan bir araştırma ise, insanların artık tüm yemek yeme süreçlerini online olarak yaptığını gösteriyor. Restoran seçimi, restoran hakkında yapılan yorumlar, rezervasyon gibi birçok adım için internet veya mobil uygulamalar tercih ediliyor. Türkiye'de de özellikle food-tech sektörüne öncülük eden markalar, bunun için güçlü altyapıyı sağlıyor.
ARKADAŞINA GÖNDER
En çok kebap hamburger ve pizza sipariş ediliyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz