X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Körfez geçişi yüzyılın fırsatıdır
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Körfez geçişi yüzyılın fırsatıdır

  • Giriş Tarihi: 17.2.2013

Bursa İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, hızlı tren projesinin mutlaka İstanbulİzmir Otoyolu'nun Körfez geçişine entegre edilmesi gerektiğini söyledi

Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin Bandırma-Bursa-Ayazma- Osmaneli etabını yerinde inceleyen Bursa İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, "Körfezde demiryolu geçişi otoyolla mutlaka entegre edilmelidir. Eğer projede böyle bir değişiklik yapılamıyorsa bile körfezde gerekirse demiryolu için yeni bir köprü yapılmalıdır. Bu ticaret ve turizmde patama yaşatacaktır" dedi. Bursa- Ankara arasını 2 saat 15 dakikaya indirecek ve Bursa'nın 59 yıllık demiryolu hasretini sona erdirecek olan Yüksek Hızlı Tren Projesi hakkında bilgi veren İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, "Yapımı devam eden Bursa- Yenişehir hattı projesinde 16 kilometre uzunluğunda 12 tünel ve 6 kilometre uzunluğunda 9 viyadük inşa edilecek. 393 milyon lira bütçe ile 913 günde bitirilmesi planlanan projede kamulaştırmalardan yaşanan sıkıntılar nedeniyle bazı tünel ve viyadük inşaatlarına başlanamamış durumda" dedi. Hızlı demiryolunun Bursa'ya değer katacağını söyleyen Necati Şahin, gelişmiş sanayisi ve yoğun tarımsal faaliyeti ile sosyo- ekonomik gelişmişliğin en yüksek illerinden biri olan Bursa'nın ekonomik ve güvenilir bir taşımacılık alternatifine kavuşacağının altını çizdi.

'KAÇIRILMAYACAK FIRSAT'
Hızlı tren projesini başından beri desteklediklerini belirten Necati Şahin, "Yapılacak olan hızlı demiryolu ile ulaşımın daha hızlı, güvenli, konforlu, çevreci ve ekonomik olması sağlanacağından dolayı ülke ekonomisini de olumlu yönde etkileyecektir. Günümüzün en çağdaş ulaşım araçlarından biri olan hızlı trenin Türkiye'nin sanayi lokomotifi Bursa'ya gelmesi son derece sevindiricidir" diye konuştu. İstanbul- İzmir Otoyol projesinin Körfez geçişinde hızlı trenin de entegre olarak düşünüldüğünü ifade eden Şahin, "Daha sonrasında alınan kararla Körfez'de yapılması planlanan köprüde demiryolu hattı kaldırılmıştır. Biz İnşaat Mühendisleri Odası olarak hattın Bursa, Gemlik ve Yalova üzerinden körfez köprüsü ile Gebze'ye ulaşmasının doğru olacağı kanaatindeyiz. Bu yüzyılın kaçırılmayacak fırsatıdır" şeklinde konuştu.

GEREKİRSE İKİNCİ KÖPRÜ

Raylı sistemin körfezden geçişinin, ulaşım sistemine katkına işaret eden Şahin, "Körfezde demiryolu geçişi otoyolla mutlaka entegre edilmelidir. Eğer projede böyle bir değişiklik yapılamıyorsa bile körfezde gerekirse demiryolu için yeni bir köprü yapılmalıdır" ifadelerini kullandı. Şahin, "Körfez Hızlı Tren Geçişi projesiyle İstanbul, Bursa, İzmir, Eskişehir, Ankara, Balıkesir, Antalya, Konya ve diğer hızlı tren bağlantısı sağlanacak. Böylece yeni ticari ve turistik hareketlilik yaşanacak. Körfez üzerindeki hızlı tren ve raylı sistem maliyeti beklenen yarar düşünüldüğünde, ihmal edilecek seviyededir" dedi.

Bursa - Ankara 2 saat 15 dakika


Bursa - Gemlik - Yalova - Körfez köprüsü üzerinden Gebze'ye ulaşıldığında;
Bursa - İstanbul arası: 30 dakika,
Bursa - Ankara arası: 2 saat 15 dakika,
Bursa - İzmir arası: 1 saat 30 dakika,
İstanbul - İzmir arası: 2 saat,
İstanbul - Ankara arası: 2 saat 30 dakikaya inecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.