X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tüm yollar Bursa'ya çıkıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tüm yollar Bursa'ya çıkıyor

  • Giriş Tarihi: 15.5.2013

Bursa Büyükşehir Belediyesi kent içi ulaşımın yanında havada ve karada gerçekleştirdiği yatırımlarla şehirlerarası ulaşımda da hayalleri bir bir gerçekleştiriyor Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa-İstanbul arası deniz otobüsü ve deniz uçağı seferlerinin başarıya ulaştığını, sıranın Bursa Havayolları'na geldiğini söyledi

Büyükşehir Belediyesi, kent içi ulaşımda 108 yıllık tramvay hayalini gerçekleştirmenin ötesinde havada ve denizde gerçekleştirdiği yatırımlarla şehirlerarası ulaşımda da hayallerine bir bir ulaşıyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa-İstanbul arası deniz otobüsü ve deniz uçağı seferlerinden beklenen ilgiyi gördüklerini, sıranın Bursa'nın dünya ile bağlantısını sağlayacak Bursa Havayolları'na geldiğini söyledi.

DENİZDE 3 AYDA 100 BİN YOLCU
Büyükşehir Belediyesi tarafından Bursa ile İstanbul arasında deniz ulaşımının sağlıklı ve konforlu bir şekilde sağlanması amacıyla kurulan Bursa Deniz Otobüsleri İşletmesi'nin (BUDO) 24 Ocak'ta başlattığı deniz otobüsü seferlerine ilgi her geçen gün artıyor. Mudanya ve İstanbul Kabataş iskeleleri arasında karşılıklı olarak hafta içi 2 seferle yolcu taşımacılığına başlayan BUDO, vatandaşlardan gelen yoğun talepler üzerine sefer sayılarını artırdı. BUDO geçen 3 ay içinde 100 bin yolcu hedefine ulaştı.

2 BİN KİŞİ UÇTU

Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşım yatırımları zincirinin en önemli halkalarından biri olan ve İstanbul ile Bursa arasını 18 dakikaya indiren deniz uçağının 1 Nisan'da başlayan yolculu seferleri de büyük ilgi görüyor. Salı hariç haftanın her günü Haliç'ten 2, Gemlik'ten 2 olmak üzere günde 4 uçuş gerçekleştiren deniz uçağı, yoğun talep üzerinde günde 6 uçuş yapmaya başladı. 1 Nisan'da başlayan ve yüzde 100 doluluk oranı ile çalışan deniz uçağı, bir ay içinde 2 bin yolcu taşıdı. Günümüzde zamanın en önemli değer olduğunu ifade eden Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, "Gerek işadamlarımız gerekse sık sık İstanbul'a gidip gelmek zorunda olan yöneticilerimiz, işlerini bir gün içinde halledebilmek için zamanla yarışıyordu. Ulaşımda deniz uçağını tercih edenler bu yarışta bir adım öne geçme imkanı buluyor" dedi.

KARAYOLU AĞI GENİŞLİYOR
Öte yandan beledriye Bursa'ya yeni yollar da kazandırıyor. Kentte açılan ve genişletilen yol uzunluğu 410 kilometreyi aştı. Özlüce Alaattinbey, Gürsu ve Emek Kavşakları ile trafikteki düğümler bir bir çözüldü.

RAYLI SİSTEMDE REKOR YATIRIM
Bursa'nın demir ağlarla örülmesi hedefi doğrultusunda Büyükşehir tarihinin en büyük yatırımları da bu dönemde hayata geçiriliyor. Bugüne kadar yaptırılan 22 kilometrelik Bursaray hattına ilave olarak ilk etapta 6.5 kilometrelik Görükle hattı ve 2.5 kilometrelik Emek hattı tamamlanarak devreye alındı. Konforlu ulaşımın kentin doğusu ile buluşturulması amacıyla programda olmamasına rağmen projelendirilen 7 duraklı 8 kilometrelik Kestel hattında da çalışmalara hız verildi. Bunun yanısıra Cumhuriyet Caddesi-Davutkadı tramvay hattının ardından şehir içi ilk ana hat olan 6.5 kilometrelik Heykel Garaj tramvay hattında ray döşeme çalışmaları hızla sürüyor. Tüm bu yatırımlarla birlikte bir dönemde Bursa'ya 26.5 kilometrelik raylı sistem kazandırılırken, toplam ray uzunluğu da 48.5 kilometreye ulaşacak.

TELEFERİKTE YENİ DÖNEM
Büyükşehir Belediyesi'nin Uludağ'ı yeniden cazibe merkezi haline getirecek çalışmaları arasında yer alan yeni teleferik projesinde inşaat çalışmaları da devam ediyor. Uludağ'ın 12 ay boyunca kullanılan ve kent ekonomisine katkı sağlayan bir merkez olması amacıyla hayata geçirilen çalışmalar kapsamında mevcut teleferik hattı tamamen söküldü. Toplamda 4 bin 500 metre olan hat, Oteller Bölgesi'ne kadar uzatılarak 8.84 kilometre ile dünyanın en uzun hatlı teleferiklerinden biri Bursa'ya kazandırılmış olacak. Teferrüç ile Oteller Bölgesi arasını 22 dakikaya indirecek olan yeni teleferik 8'er kişilik 175 gondol tipi kabinle hızı saatte 70 kilometreye oluşan lodoslu havalarda bile çalışabilecek. Diğer taraftan da sıra bekleme derdi tamamen ortadan kalkacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.