X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ramazanda uykusuz kalmamanın 7 kuralı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ramazanda uykusuz kalmamanın 7 kuralı

  • Giriş Tarihi: 12.7.2013

Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yavuz Selvi ramazan ayında sahur ve iftar vakitleri nedeniyle meydana gelecek uyku düzensizliklerini kişilerin kendi biyolojik saatlerini ayarlayarak giderebileceklerini söyledi. Doç. Dr. Selvi Ramazan ayında biyolojik saatin nasıl ayarlanacağını ve 7 altın kuralı SABAH Bursa'ya anlattı: "Birinci kural her gün aynı uyku düzeni gerekli. 2'nci kural gece uykusuz kalmayın. 3'üncü kural güneşi ihmal etmeyin. 4'üncü kural kahve ve sigara tüketimini sınırlamak. 5'inci kural her gün aynı saatte yatmak, aynı saatlerde sahura kalkmak. 6'ncı kural ağır egzersiz yapmamak. 7'nci kural uyku hijyenine dikkat etmek. Gece uyku için yatak odası ses, ışık, ısı yönünden korunmuş olmalıdır" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.