X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bitmeyen yol Mezitler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bitmeyen yol Mezitler

  • Giriş Tarihi: 14.7.2013

İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, 8 yılda bitirilemeyen Mezitler mevkiindeki çalışmalardaki eksiklikleri SABAH BURSA'ya değerlendirdi

İnegöl İlçesi sınırlarında bulunan ve Anadolu ile Marmara'yı birbirine bağlayan Mezitler mevkiinde 8 yıldır süren duble yol çalışmaları doğanın zor koşulları nedeniyle bir türlü tamamlanmıyor. Kış aylarında yoğun kar alan ve bu nedenle toprak kaymalarının yaşandığı Mezitler'de geçen zaman içinde 6 müteahhit firma değişti. Toprak kaymasına çözüm bulmak için örülen duvarlar ise Çin Seddi'ni aratmıyor. Bölgede incelemelerde bulunan inşaat mühendisleri ilginç tespitlerde bulundu. İşte İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Necati Şahin'in Mezitler izlenimleri:

"TÜNEL YERİNE ÇİN SEDDİ"
"Mezitler'deki yol çalışmalarında edindiğimiz izlenim; yapılan çalışmalarla bölgenin topoğrafyasıyla oynanarak tam anlamıyla bir doğa tahribatı yapıldığı şeklinde. 21. yüzyılda Mezitler'de tünel gereken bölgelere, Çin Seddi'ni andıran duvarlar inşa ediliyor. Bugün artık ülkemizde de gayet rahatlıkla uygulanan yöntemler ile bu sorun halledilebilirdi. Çevre ve doğanın korunmasının bu kadar önemsendiği dünyamızda daha 20. yüzyıl ortalarında yapılan karayollarında dağlar, tüneller, vadiler geçilirken viyadüklerin kullanıldığını görmekteyiz. Bildiğimiz kadarı ile Mezitler'de, daha önce projelendirilen 3 adet tünel geçişinin 2 adedinin yapımından vazgeçilerek yalnızca tek bir tünel yapıldı. Verilen bu kararın ne kadar yanlış olduğu, günümüze kadarki süreçlerle daha iyi anlaşıldı.

"MÜHENDİSLİK HİZMETİ"
Mezitler Geçidi çalışmalarının gerekli detaylı mühendislik incelemeleri ve hizmetleri alınmadan yapıldığını düşünüyoruz. Bunu herkes Ankara yolculuğu sırasında Mezitler'den geçerken algılamakta. Yıllardır Mezitler'in inşaatında 6-7 firma değişmesi ve işin yüz milyonlarca lira harcandığı halde bitirilememiş olması inşaat mühendisleri olarak özellikle bizleri üzüyor. Yeni projelerin uygulanması için en son 04.09.2012 tarihinde 40 milyon TL ve 05.04.2013 tarihinde 23 milyon TL ile iki yeni ihale yapılması, daha önce yapılan projelerin, imalatlarının yanlış olduğunun faturası değil midir?

"TEKNİK EKSİKLİKLER VAR"
Uzman arkadaşlarımızla yerinde yaptığımız incelemede, doğa tahribatının yanısıra daha önceki imalatlarda teknik olarak yapılan eksiklikler ve şev kaymalarının nedenleri var. Mezitler mevkii yol çalışmaları sırasında yol güzergahında çok dik eğimli ve çok yüksek yarmaların oluşturulduğu belirlendi. Yapılan ilk çalışmaların bu yüksek yarmaların bazı kısımlarında sadece yüzey kaplaması olarak püskürtme beton (Shotcrete) yapıldığı ve drenaj boruları yerleştirildiği gözlemlenme. Daha önce yapılan imalatların yeterli ve gerekli zemin ve temel mühendisliği çalışmaları yapılmadan, topografyayı da dikkate almayarak yol güzergahında yapılan yarma şevlerinin stabilitesini sağlamaya yönelik yeterli projelerinin olmadığı kanaatine varıldı. Şev kaymaları var. Yol güzergahında yer alan eski dere yataklarının civarındaki şevlere doğru oluşabilecek su kollarının engellenmesi ve hemen yan alanlarındaki şevlerde stabilite kaybına yol açmaması açısından dere yataklarının ıslahının gözden geçirilmesi gerekiyor."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.