Bursa'da kent merkezindeki trafiği rahatlatmak amacıyla yapılan T1 tramvay hattına, İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şube Başkanı Necati Şahin'den eleştiri geldi. T1 tramvay hattının bir yıl geciktiğini ileri süren Şahin, hattın şehir içi trafiğinde sıkıntılara sebebiyet vereceğini söyledi. İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şube Başkanı Necati Şahin, test sürüşlerinin başladığı Heykel- Garaj T1 Tramvay Hattı sürecinin başlatılmasının teknik ve ilmi anlayışa aykırı olduğunu dile getirdi. İmar planı süreci tamamlanmadan T1 Tramvay hattının 25 Haziran 2012 tarihinde yapım ihalesi yapıldığını kaydeden Şahin, mevcut T1 güzergâhının topoğrafyası tramvay işletmesine uygun olmadığından dolayı, gerek işletme gideri, gerekse yolculuk konforu ve emniyeti açısından ciddi riskler içerdiğini vurguladı. Şahin, "DLH Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan şehir içi raylı toplu taşım kriterlerinde tramvay sistemlerinde en büyük boyuna eğim yüzde 6 olarak belirlenmiştir. T1 hattı güzergâhında mevcut yol kotları ve arazi yapısından dolayı yüzde 8.2 civarındaki eğimler bulunmaktadır. Bu durum eğimli istasyonlar oluşmasına, işletme maliyeti ve hızının olumsuz etkilenmesine sebep oluyor. Tramvay vagonları standardın dışına çıkılarak modifiye edilmiştir" dedi.