Turist rehberleri kaliteyi artıracak

Giriş Tarihi: 13.10.2013

Turizm potansiyeli açısından Türkiye'nin en önemli merkezlerinden biri olan Bursa'da, Bursa, Bilecik, Kütahya Turizm Rehberleri Odası (BURO) yönetimi çıtayı yükseltmeyi hedefliyor

BURO Denetleme Kurulu Başkanı ve aynı zamanda SAGER Travel Yönetim Kurulu Üyesi Doğan Sager, Türkiye'nin turizmdeki payının artırılmasında, profesyonel turist rehberlerinin üstlendiği görevin önemli olduğunu belirtti. Sager, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve TUREB ile ortak çalışmalar yapmanın dışında sürekli iletişim halinde olarak meslek temsilcilerinin haklarını korumaya çalışacaklarını bildirdi. Sager, "Bursa'da BURO kurulmadan önce kaçak rehberler cenneti deniyordu. Derneğimiz vardı ama bir yetkisi yoktu. Gayretleri olsa da bir şey yapma şansı yoktu. Yasa çıktıktan sonra denetim yapma şansımız oldu. Bizde yeni dönemde denetimlere başladık. Hatta kaçak çalışan arkadaşlara yasal rehber olma yollarını da bildirdik. Bursa artık daha profesyonel çalışan rehberlerle adını duyuracak" diye konuştu.

OTOPARK SIKINTISI

Görevli rehberler olarak daha çok otopark sıkıntısı yaşadıklarını hatırlatan Sager, "Bursa da otopark sıkıntısı çok büyük. Batı istikametinden başladığımızda tarihi Çınar'da kahvaltı yaparak güne merhaba diyoruz. Buradan Muradiye Külliyesi'ne geçiyoruz ama otopark olması gerektiği kadar değil. Devamında Ulucami ve Tarihi Çarşı ziyareti yapıyoruz. Ama otopark yok 15 dakika konaklayabiliyorsunuz ve ayrılıyorsunuz. Sonrasında Emirsultan'a gidiyorsunuz ücretini ödeyerek otoparktan yararlanmak istiyoruz ama burada da yer olmuyor" dedi. Doğan Sager, sağlık turizmi konusunda Bursa'nın tanıtım noktasında eksiği olduğunu vurgularken tesisleşme ve termal kaynakların başlangıç için yeterli olacağını savundu. Sager, "Bursa iyi tanıtılmalı. 4 mevsim yapılabilen bir turizm çeşidi olan sağlık turizminde tesis anlamında bir sıkıntı yok. Tamamen Bursa'nın dünyaya kendini anlatması lazım. Daha çok Ortadoğu, Arap Yarımadası'na öncelik verilerek hizmetin yapılabildiği anlatılmalı. Çünkü bu alanda arayış çok fazla" şeklinde konuştu.

'SAFARİ TURLARI PATLAMA YAPACAK'
Sağlık Turizmi konusunda da Bursa'ya katkı yaptıklarını açıklayan Sager, "Sağlık turizmi çerçevesinde program ve paket satışlar yaparak hem sağlık alanında hem de konaklama ve termal hizmet anlamında Bursa'ya katkı sağlıyoruz. İlk defa safari turları düzenliyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 15 defa düzenledik. Daha çok Ortadoğu ülkelerine bu safari turlarını veriyoruz. Genel olarak dağ bölgesinde doğa içerisinde yapılan safari turundan 2014 yazında patlama yapacağımızı düşünüyoruz" dedi.