X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Geç yaşlanmanın sırrı düzenli hayatta
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Geç yaşlanmanın sırrı düzenli hayatta

  • Giriş Tarihi: 15.12.2013

Özel Bursa Anadolu Hastanesi Dahiliye Uzmanı Dr. Seyfi Kamberoğlu, yaşlanmanın geciktirilmesinde dış faktörlerin en aza indirilmesi kadar düzenli bir hayat ve beslenmenin büyük etkisi olduğunu söyledi

İnsanoğlu binlerce yıldır yaşlanmayı önlemeyi ve sonsuz hayatın mümkün olup olmadığını araştırıyor. Yunan mitolojisinde gençlik pınarı ve Anadolu efsanelerinde "Abı-Hayat" bu arayışların göstergesidir. Anadolu tıbbının hocası olarak bilinen Lokman Hekim de ebedi gençliğin ve sonsuz hayatın peşindeydi. Özel Bursa Anadolu Hastanesi Dahiliye Uzmanı Dr. Seyfi Kamberoğlu "Yaşlanma ve Anti Aging" hakkında önemli bilgiler verdi. Yaşlanmayı hızlandıran nedenleri 7 başlık altında toplayan Kamberoğlu, şu bilgileri verdi:
HORMON EKSİKLİĞİ: Testesteron, östrojen, DHEA, progesteron, insülin ve TSH ölçülmelidir. Hormon eksikliği varsa yerine konmalıdır. Yaşlanmanın en önemli faktörlerinden biri zamanla hormon düzeyinde oluşan azalmadır. Özellikle insan büyüme hormonun düzeyi gençlik çağındaki seviyenin 1/5'ine kadar düşmekte ve hücreler yaşlanmaktadır.
SERBEST RADİKALLERİN ARTMASI: Yaş biraz ilerlemiş ve serbest radikallerin dokularda meydana getirdiği olumsuz etkiler başlamışsa o zaman ilave olarak antioksidan almamız gerekmektedir. Antioksidanlar (E vitamini, betakaroten, A vitamininin bitkilerden elde edilen ön hali), koenzim 10 (vitamin benzeri bir madde), selenyum, sarımsak ginseng, üzüm çekirdeği gibi maddelerdir. Selenyum bağışıklık sistemini güçlendirici kansere karşı koruyucudur. Fındık, ceviz, tavuk eti ve bazı deniz mahsullerinde bulunur. Yaşlanmayı geciktirir. Alfolifolik asit doğada bulunan en güçlü antioksidan ve yaşlanmayı geciktirici maddelerden biridir. Vitamin C kolestrol düşürücü ve kansere karşı koruyucudur. Vitamin E kolestrol düşürücüdür. Vitamin A ve beta karoten bağışıklığı artırır. Doğal antiaging ajanları olan ıspanak, kayısı,domates ve koyu yapraklı sebzelerde karoten miktarı fazladır. Yeşil çay, kolestrol düzeyini düşürür. D vitamini, kanseri önlemek ve kalbi korumak için günlük 400 ünite alınmalıdır. Omega 3, kalp hastalığında, kanseri önlemede ve kolestrol yüksekliğinde kullanılmalı.
BEDENSEL AKTİVİTENİN AZLIĞI: Egzersiz olmadan bir anti aging tedavisi yapılamaz. En az 30 dak.süren nabzı belirli bir düzeye çıkaran özellikte olmalı ve haftada 5 gün yapılması gereklidir. Büyüme hormonumuzu artırır ve kalp damar sistemini çalıştırır.
DÜZENSİZ YAŞAM SAĞLIKSIZ BESLENME: Anti agingte çoğu zaman "Akdeniz tipi" beslenme dediğimiz tahıl ağırlıklı liften zengin olan beslenme tarzı önerilmektedir. Hücrelerin ömrünü yüzde 65 ten daha fazla oranda uzatır. Üzümdeki "Resveratrol" zeytinyağındaki "Guercetin" sağlık ve uzun ömrün kaynağıdır. Dengeli beslenmenin en önemli faydası şeker metabolizmasını düzenlemesidir. Besin kısıtlanması daha az serbest radikaller oluşturur. Bin 500 kalori idealdir.
ALIŞKANLIKLAR VE STRES: Sigara, günde 10 dan fazla tüketildiğinde -2 yıl, alkol günde 2 kadehten fazla alındığında -1,2 yıl, yoğun stres altında yaşayan insanların -2,8 yıl daha az yaşadıkları tahmin ediliyor.
UYKU DÜZENSİZLİĞİ: Geceleri erken yatmak, akşam yemeklerini terketmek vücutta melatoni (uyku hormonu) yapımını arttırır. Melatoni en etkili serbest radikal düşürücü özelliği olan bir anti oksidan hormondur. Melatoni tüm hücreler yapı taşı olan DNA'nın kendi kendini yenilenmesini kolaylaştırır. Gece içilen sigara ve alkol melatoni salgılanmasını önler.

ANTİ AGİNG İÇİN NELER YAPMALIYIZ?
Farklı ve doğal besinlerle beslenin günde en az 5 porsiyon meyve sebze yiyiniz.
Zeytinyağı tüketin. Margarin ve doymuş yağlardan uzak durun.
Haftada en az 2 defa balık yiyiniz.
Gıdada lifi arttırmak için tam tahıl ve tam buğday ekmeğini tercih ediniz.
Her gün ılık yeşil çay içiniz.
Her gün yoğurt yiyiniz.
Günde 8-10 bardak su içiniz.
Az ve sık yiyiniz öğün atlamayınız.
Tuzu azaltın ve şekerden yapılmış gıdalardan uzak durunuz.
Haftada 5 defa 1 avuç kadar ceviz veya badem yiyiniz.
Düzenli egzersiz yapınız.
Sigarayı bırakınız ve alkol alımını sınırlandırınız.
Stresten uzak durunuz ve neşeli olmaya çalışınız.
Uykusuz kalmayın ve iyi uyuyunuz...

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.