X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yalova-İstanbul 6 dakikaya inecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yalova-İstanbul 6 dakikaya inecek

  • Giriş Tarihi: 31.1.2014

Toplam maliyeti 9 milyar doların üstünde olan ve 2015'in sonunda tamamlanması planlanan Körfez Geçiş Köprüsü'yle Yalova'dan İstanbul'a 6 dakikada geçilecek. Köprüyle birlikte bölgeye yeni bir hareket gelecek

Yalova'da yapımı tüm hızıyla devam eden Körfez Geçiş Köprüsü çalışma alanını inceleyen AK Parti Yalova Milletvekili Temel Coşkun, gelinen son durum hakkında bilgi aldı. Projenin hem Yalova hem de Türkiye adına çok önemli olduğunu belirten Coşkun, "Körfez Geçiş Köprüsü tamamlandığında 6 dakika içerisinde Yalova'dan İstanbul'a geçiş yapılabilecek" dedi. Köprü yapımından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nebil Öztürk ile çalışmaları inceleyen Yalova AK Parti Milletvekili Temel Coşkun, Türkiye'nin en önemli projesinin gerçekleştirildiğini dile getirdi. Projenin Türkiye'nin bir numaralı projesi olduğunu ve dünyada da dördüncü sırada olduğunu kaydeden Coşkun, "Burada 4 bin 500'ün üzerinde insanımız ve bin beş yüzün üzerinde de araç çalışıyor. Bu proje çok önemli. Yalovamız için, Gebze için körfezimiz için. Orhangazi- Bursa-İzmir hattını otoban yoluyla bağlayan bu proje bittiğinde İstanbul İzmir arası 3.5 saat gibi çok minimum bir seviyeye inmiş olacak. Bulunduğumuz yerden karşıya geçiş iki dakika gibi çok kısa süre olacak. Yine Yalova'dan İstanbul'a geçiş ise 6 dakika gibi bir çayımızı içecek kadar kısa zamanda karşıya geçmiş olacağız" diye konuştu. Köprünün günlük yapım maliyetinin 2,5 milyon dolar olduğunu dile getiren Coşkun, şunları söyledi: "İnşallah 2015 Haziran ayına kadar Orhangazi'ye hatta biraz daha kamulaştırmadaki sorunlar aşılırsa Bursa'ya kadar bitecek. Köprüyü ve otobanı çok önemsiyoruz. Köprü ile beraber bölgemize yeni bir hareket gelmiş olacak. Ayrıca yapılan kamulaştırmalar ile de 428 milyon gibi çok ciddi bir para vatandaşımızın cebine girmiştir." Köprünün bitmesinden sonra İstanbul ayağı da Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne, yani 3'üncü Boğaz köprümüze bağlanacaktır. Artık vatandaşımız karayı körfezi dolaşmadan direkt İstanbul'a geçme ve İstanbul'da da Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile buluşma imkanı sağlayacaktır. Bunlar hakikatten çok heyecan verici çok gurur verici projeler. Projenin toplam maliyeti 9 milyar doların üzerinde."

253 METRELİK ÇELİK KULELER

Genel Müdür Yardımcısı Nebil Öztürk ise çalışmalar hakkında şunları söyledi: "Bu köprü geneli itibari ile dört büyük ana yapıdan ibaret. Bunların iki tanesi denizin ortasında yapılacak kuleler. Her biri 253 metre yüksekliğinde çelik kuleler ve onun dışında kabloların bağlanacağı kuzeyde ve güneyde büyük ankraj yapıları. Güneyde bulunan ankraj sekiz ay önce başlandı ve önümüzdeki eylül ayında tamamlanacak. Bu çalışmalara paralel olarak aynı anda hem kuzeyde hem güneyde hem de denizin ortasındaki çalışmalarımız devam etmekte. Keson olarak tabir ettiğimiz kule temelleri bu yılın mart ayında denize batırılacak daha sonra çelik imalatlarının montajı ile inşaat devam edecek. Köprünün bitiş süresi iş programımıza göre 2015 yılının son aylarını bulacak. Trafiğe verilmesi de onun akabinde gerçekleştirilecek. Çelik halatlar Japonya'da ve Çin'de imal ediliyor. Japonya'da imal edilip Çin'de galvaniz işlemleri yapılıyor. İşlemler bittiğinde çelik halatlar 78 santim genişliğinde olacak. Bu halatlar köprünün iki tarafında dekleri asılı olarak çalışacak. Köprünün ana yükünü esas statik yükünü alacak yapılar ankraj blokları olacak."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.