Bursa'da tarım sektöründe faaliyet gösteren May Tohumculuk, hedefleri ve firmadaki gelişmelerle ilgili basın toplantısı düzenledi. Sheraton Otel'de düzenlenen toplantıda konuşan May Tohumculuk Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Çiftçiler, ihracat konusunda çalışmalarının devam ettiğini belirterek, Ar-Ge'ye önem verdiklerini vurguladı. Kısa zaman içinde ihracatlarının 1 milyon dolardan 10 milyon dolara çıktığını hatırlatan Çiftçiler, 2005'ten bu yana da profesyonel anlamda bu alana ağırlık verdiklerini kaydetti. 2015 sonunda 20 milyon dolar ihracat hedefi koyduklarını ifade eden Çiftçiler, "Gideceğimiz rakam gerçekçi. İçinde olduğumuz koşturduğumuz hedef pazarlarımız ölçeğinde 1 milyar dolar alt yapısı olan yerler. Buralarda pazar payımızı 160'tan fazla tescilli ürünümüzle en az yüzde bir artırarak, 20 milyon dolar seviyesine gelebiliriz. Türkiye'de kurduğumuz kapasitelere baktığımızda bunun üzerine çıkabileceğimiz altyapıya sahibiz. Rusya, Ukrayna arasındaki anlaşmazlık şu an belirsiz. Suriye ve Irak'a baktığımızda mevcut karmaşık ortamda altyapının belli oranda çöktüğü, açıldığında Türkiye için talepkar pazarlar. Tohum ticareti savaşa rağmen devam ediyor" dedi.
ÇİFTÇİLERİN YENİ MASKOTU 'MEHMET AMCA'
May Tohumculuk Marka İlişkileri Müdürü Arife Büyükyazı marka çalışması anlamında önemli çalışmalara imza attıklarını açıkladı. Bu konuda bir karakter geliştirdiklerini ifade eden Büyükyazı, çiftçiler arasında referans da olabilecek 'Mehmet Amca' karakterini oluşturduklarını vurguladı.