X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kurban etini sebzeyle tüketin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kurban etini sebzeyle tüketin

  • Giriş Tarihi: 5.10.2014

Özel Bursa Anadolu Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Naz Duman, Kurban Bayramı boyunca etlerin sebzeyle pişirilmesi ya da salatayla tüketilmesinin sindirim sorunlarını ortadan kaldıracağını söyledi

Bir bayram geleneği olan tatlı ve şeker ikramlarının yanı sıra Kurban Bayramı'nda tüketilen etin payı daha büyüktür. Peki bu etler soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçmeli? Bayram süresince nasıl beslenmeliyiz? En doğru ve sağlıklı kesim, pişirme, tüketme ve saklama aşamaları nelerdir? Sağlıklı bir bayram geçirmek için Özel Bursa Anadolu Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Naz Duman, SABAH okurlarına önerilerde bulundu:
Bayram sabahı güne mutlaka kahvaltı ile başlanmalı, kahvaltı hafif ve her grup besin öğesini içerir nitelikte olmalıdır. Gün içinde ikram edilen ağır şerbetli tatlılar ve çikolatalar yerine, sütlü ve meyveli tatlıları tüketmek ve porsiyon miktarlarını az tutmak sağlıklı bir seçim olacaktır. Misafirliğe tok karnına gitmek porsiyonlarınızı azaltmanızda size yardımcı olacaktır. Özellikle öğün aralarında su tüketmeyi de ihmal etmeyin.
Kırmızı et, iyi kaliteli dediğimiz protein ve demir kaynağı, çinko, magnezyum, fosfor minerallerini ve B12, B6, B1, A vitaminlerini önemli oranda içerir. Vücudumuzun tam anlamıyla ihtiyaçlarını karşılayabilmesi ancak ve ancak tüm besin gruplarından faydalanacak şekilde beslenmekle mümkündür. Et yemeklerini sebzeli yapın sade tercih ediyorsanız da mutlaka yanında salata ile birlikte tüketin. Bu şekilde tüketerek sebzeler sayesinde etteki demir emilimini sağlamış oluruz.
Kırmızı etlerin önemli bir özelliği de doymuş yağ ve kolesterolü de yüksek miktarda içermeleridir. Bu nedenle özellikle obezite, diyabet, hipertansiyon, kalp-damar hastalıkları ve mide-bağırsak hastalıkları gibi problemleri olanların tüketim miktarına ve pişirme şekline dikkat etmeleri gerekmektedir. Sakatat (organ etleri) tercih etmeyiniz. Eti ızgara, haşlama, fırında veya sebzelerle birlikte tencerede pişirmeyi tercih ediniz.Unutmayın doğru pişirme yöntemi ile besinlerdeki vitamin ve mineral kaybını önleyebilirsiniz. Etinizi pişirirken ilave yağ kullanmanıza gerek yoktur, etin kendisinde bulunan doymuş yağ ete lezzetini vermeye yeterli olacaktır. Izgara yapılan etlerde et ile mangal arasında 15 cm mesafe olmalıdır aksi halde etin dış kısmı çok çabuk katılaşır ve iç kısmı çiğ kalır. Mangal kömürü tam olarak yandıktan veya yarı kor haline geldikten sonra etleri ızgaraya koyunuz.
Beslenme tedavisi gerektiren hastalıkla- Kurban Bayramı turizm firmalarının yüzünü güldürdü. Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali'ndeki firmalar, ek seferlerle talebe cevap vermeye çalışıyor. Bayram tatilinin 5 gün olması dolayısıyla vatandaşlar en çok Akdeniz ve Ege kıyılarını tercih ediyor. Şehirlerarası Otobüs Terminali'nde kurban bayramı öncesi yoğunluk devam ederken, yaşanan yoğunluğun havaların soğuması sebebiyle Akdeniz ve Ege kıyılarının dışındaki illere kaydığı açıklandı. Otobüs ile yolculuk yapmayı tercih eden tatilcilerin bir kısmının bilet işini son güne bırakması yazıhaneler önünde uzun kuyrukların oluşmasına sebep oldu. Pamukkale Turizm Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü Mustafa Sönmezay "Sefer sayımız yüzde 50 arttı. Tatil bitine kadar yoğunluğun devam etmesini bekliyoruz" dedi. ra sahipseniz uymanız gereken diyetin sınırları dışına çıkmayın. Zayıflama diyeti yapıyorsanız bayram süresince iradenizi zorlayacak yiyeceklerle karşılaşacaksınız. Unutmayın ki bu geçici bir süreç. İdeal kilonuza ulaştıktan sonra yapacağınız koruma programı süresince istediğiniz yiyecek ve içecekten belirli miktarda tüketmenizde bi sakınca olmayacaktır. Diyetin dışına çıktığınızda sakın üzülmeyin ve asla "ya hep ya hiç" yasasına uymayın yani "nasıl olsa diyetin dışına çıktım her şeyden yiyeyim gitsin" düşüncesi çok yanlıştır. Zararın neresinden dönersem kardır diye düşünün ve aklınızı başka şeylerle meşgul edin. Yememeniz gereken bir şey tüketmek istediğinizde kendinize engel olamıyorsanız "bir çatal" alın. Hala engel olamıyorsanız "dört çatal" alın ve bir bardak su için, yiyeceği gözünüzün önünden kaldırın mümkünse o ortamda bulunmayın (mutfak vs.). Kendinizi hala kontrol edemiyorsanız "bir porsiyon" tüketin ve bir sonraki öğünü çıkartın fakat bu durumu alışkanlık haline getirmeyin. Bu durum için pişmanlık yaşayıp karamsarlığa düşmeyin "keşke yemeseydim" demek yerine "şimdi ne yapabilirim?" sorusunu kendinize sormalısınız. Burada devreye "fiziksel aktivite" giriyor. Günlük hareketinizi arttırarak aldığınız fazla kalorilere el sallayabilirsiniz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.