Tofaş'ın hedefi Y kuşağı

Giriş Tarihi: 27.12.2015
Tofaş'ın hedefi Y kuşağı

Tofaş İnsan Kaynakları Direktörü Çakır, yeni yöntemler geliştirerek 'Y kuşağının çalıştırılması' sorununu çözmeye çalıştıklarını ifade etti

1980-2000 yılları arasında doğanlar Y kuşağı kabul ediliyor. İş hayatına bir türlü adapte olamayan bu kuşağı kazanmak için kolları sıvayan Tofaş İnsan Kaynakları Direktörü Burhan Çakır, SABAH 'nın sorularını yanıtladı.

Y kuşağı nasıl çalışır ya da çalıştırılır? Bu konuda Tofaş neler yapıyor?
- Bizim bu kuşakla tanışmamız 2005'ten sonraki ilk büyüme döneminde oldu. Y kuşağı denilen kuşak 80 sonrası dönemde dünyaya gelenleri anlatıyor. Bizim yoğun işçi alımlarımızın olduğu o dönemlerde bu kuşak yeni yeni okullarından mezun olmuş ve iş hayatına atılmıştı. En belirgin özellikleri işten çabuk sıkılmaları. Bir tür konsantrasyon bozukluğu da diyebiliriz bunun için. Bunu da teknoloji ve iletişim araçlarının yaygınlığına bağlıyorum ben. Çünkü aynı anda pek çok platformda olabiliyorlar sanal olarak. İşi iş olduğu için değil eğlence olduğu için yapmak istiyorlar. Onun için işe eğlence katabiliyorsanız, eğlendirerek çalıştırabiliyorsanız, oyunlaştırabiliyorsanız, o zaman çalışmak konusunda bir sorun yaşamıyorsunuz."
Siz bant üretim yapıyorsunuz. Seri üretimde işi oyunlaştırmayı ve esnek zaman kullanmayı nasıl sağlıyorsunuz?
- Burada da sosyal alanlar yani diğer aksiyonlar çok önemli. Üretim dışında geçirdikleri zamanları daha keyifli hale getirmeye çalışıyoruz. Onların beklentisine uygun mola alanları hazırladık. Bu alanları Y kuşağının hoşuna gidecek hale getirdik. Duyuru panosundan bir şey okumayı sevmedikleri için duyuruları smart fon'dan alabilecekleri biçimlerde e-mail adreslerine yönlendiriyoruz. Çok beğenerek vakit geçirdikleri bir cafemiz var. İstedikleri bir cafe bistro tarzında. Bu onları çok cezbediyor. Zaman zaman fabrika içinde küçük yarışmalar düzenliyoruz. Langırt turnuvası gibi play station gibi. Fabrika içinde de belirli zamanlarda bu istasyonları kurarak işe oyun katmayı sağlamaya çalışıyoruz. Sosyal kulüplerimiz çok fazla, bizim o konuda çok zengin bir portföyümüz var. En son bir ay önce aktive ettiğimiz bisiklet kulübümüz var mesela büyük ilgi gören.

Boya-kaporta olimpiyatları düzenlenecek


Sizin yaşadığınız Y kuşağı sıkıntılarını yan sanayileriniz de yaşıyor. Onların bu sıkıntıları aşmasıyla ilgili yaptığınız çalışmalar var mı?
- Tofaş Akademi'yi diğerlerinden ayıran birkaç özellik var. Biz daha akademi ilk eğitimlerine başlarken dedik ki, burası her ne yaparsa yapsın dünya klasında yapsın, özgün bir model olsun bir de yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen bir akademi olsun. Bunu yaparken sadece kendi çalışanlarımız için değil tüm değer zinciri için yapıyoruz. Pek çok akademi var ancak hiçbiri bizim gibi hem tedarikçisini, hem kendi çalışanını, hem bayisini hem de bunların ailelerini düşünen bir eğitim kapsamı sunmuyor. Bizim kendimiz için düşündüğümüz tüm eğitim modüllerimiz tedarikçilerimiz için de açıktır. Bayilerimiz arasında da oyunlaştırma çalışmasını sürdürüyoruz. Geçtiğimiz yıl teknisyen olimpiyatları yaptık bu yıl boya kaporta olimpiyatları düzenliyoruz.
ARKADAŞINA GÖNDER
Tofaş'ın hedefi Y kuşağı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz