X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Takvim ve Star'dan Hürriyet'e sert eleştiri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Takvim ve Star'dan Hürriyet'e sert eleştiri

  • Giriş Tarihi: 10.10.2013 16:08 Güncelleme Tarihi: 10.10.2013 17:55

Hürriyet gazetesinin internet sitesi bugün bir ahlaksızlığa daha imza attı. Site, haber başlığı altında porno görüntü yayınladı. Hürriyet'in yayınladığı video, çocuklarınızı bu internet sitesinden uzak tutun dedirtecek cinsten...

Hürriyet Gazetesi'nin internet sitesi bugün bir skandala imza attı. Haber başlığı altında porno görüntülerini aratmayacak bir video yayınlayan Hürriyet videoda herhangi bir sansür de uygulamayarak herkesi şaşırttı.

31 Temmuz 2012'de Youtube'a yüklenen pornografik içeriği nedeniyle filtrelenen videoyu yeniymiş gibi sunan Hürriyet, yükselen tepki nedeniyle videoyu yayından manşetinden kaldırmak zorunda kaldı.

Hürriyet, video paylaşım sitesi Youtube'ye yüklenen ahlak dışı bir video üzerinden kurgulanan haberinde, İngiliz havayolu şirketi British Airways'te çalıştıkları iddia edilen iki hostesin banyoda birbirlerini yıkama görüntülerini yayınladı. Porno filmi aratmayan görüntülerde herhangi bir kısıtlamaya gitmeden haberi doğrudan okuyucuya veren Hürriyet bir skandala imza atmış oldu.

Haberde, YouTube'a yüklenen videonun İngiliz havayolu şirketi British Airways'i karıştırdığı öne sürüldü. Bir otel banyosunda çekilen videoda, üzerinde British Airways üniforması olan iki kadın birbirlerini sabunla yıkarken görülüyor. Hürriyet'in haberinde, İngiliz havayolu şirketinin kadınlardan birinin, diğerinin yardımıyla soyunduğu videoyla ilgili inceleme başlattığı bilgisi de yer alıyor. Haberde ayrıca kadınların gerçekten British Airways hostesi olup olmadığının halen netlik kazanmadığı vurgulanırken, ileri derecede erotizm içeren sözkonusu video da herhangi bir sansür ve yaş kısıtlama uyarısı olmadan yayınlandı.




İNGİLİZ GAZETELERİ BİLE BU KADAR AÇIK VERMEDİ!

Skandal video başta gelen İngiliz gazetelerinin internet sitelerinde de yer buldu. Fakat İngiltere'nin önde gelen gazetelerinden Daily Telegraph gazetesi internet sitesinde videoyu yayınlamamayı tercih etmeleri dikkat çekti. İngiltere'nin önemli gazetelerinden Independent ve Guardian ise ahlaksız haberi hiç görmedi.

İngiltere'de sadece Daily Mail ve Mirror gazeteleri videoyu yayınlarken, yayıncılık ilkeleri bakımından oldukça "geniş" gazeteler olduğu bilinen Daily Mail'in bile sadece videonun "çıplaklık" içermeyen ilk 40 saniyesini yayınlaması da dikkat çekti.




HÜRRİYET'İN YAYINCILIK İLKELERİ'NE NE OLDU?

Hürriyet ise 4 dakika 25 saniyelik videonun tamamını yayınlayarak bugün okuyucularına resmen bir porno filmi izlettirdi. Böylece Hürriyet, "kendi yayıncılık ilkelerini" bile ayaklar altına alarak, medyanın saygınlığını altüst etmiş oldu. Zira gazete geçtiğimiz senenin sonunda büyük bir alayiş ve nümayiş ile "yayıncılık ilkelerini" yayınlamış hatta bu senenin başında bu ilkeleri denetleyecek bir heyet oluşturulmuştu. 2013 yılının Ocak ayında oluşturulan heyet, "Doğan Holding, Gruba bağlı medya şirketlerinde uyulması gereken Yayın İlkeleri'nin nihai denetimini sağlayacak Doğan Yayın İlkeleri Kurulu oluşturdu." şeklinde duyrulmuştu. Sözkonusu heyette Prof. Dr. Feride Acar, Bekir Ağırdır, Prof. Dr. Bülent Çaplı, Mustafa Denizli, Aydın Doğan, Doğan Hızlan, Prof. Dr. Yasemin İnceoğlu, Altan Öymen, Prof. Dr. Turgut Tarhanlı, Prof. Dr. Salih Tuğ, Prof. Dr. Aydın Uğur, Volkan Vural ve Prof. Dr. Nevzat Yalçıntaş gibi isimler yer almıştı.



Sözkonusu yayın ilkelerinin 19. maddesinin a bendinde, "Çocukları cinsel açıdan olumsuz etkileyecek yayın yapılmaz." denilmişti. Şimdi Hürriyet'in ilkelerini denetleyen heyetin Hürriyet'in bu haberini nasıl karşılayacağı merakla bekleniyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.