X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Mersin’de ’Marka Kent’ Çalışmaları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

’de ’Marka Kent’ Çalışmaları

  • Giriş Tarihi: 5.4.2015 16:18 Güncelleme Tarihi: 6.4.2015 17:53
MARKA KENT MERSİN ÇALIŞTAYI, AYDINCIK İLÇESİNDE VALİ ÖZDEMİR ÇAKACAK'IN DA KATILDIĞI TOPLANTIYLA YAPILDI.
Mersin’de ’Marka Kent’ Çalışmaları

Valisi Özdemir Çakacak, bir kentin dünya ölçeğinde diğer şehirlerden farklılaşarak marka kent olmasının kısa sürede ulaşılacak bir hedef olmadığını belirterek, "Bir şehri marka kent yapmak ilin tüm dinamiklerinin birlikteliğinde iyi belirlenmiş bir stratejik pazarlama ve gelişme planı çerçevesinde farklılıklarının bilinciyle hatta yeni farklılıklar oluşturarak yoğun emek, sabır ve yatırım gerektiren uzun bir süreçtir” dedi.
Feshane ve Ankara’da ilin tüm dinamiklerinin katılımıyla organize edilen, ulusal ve uluslar arası alanda büyük ses getiren tanıtım günlerinin sonrasında, ‘Marka Kent’ olmaya kararlı olan Mersin, birlik ve beraberlik tablosu çizmeye devam ediyor. Bu kapsamda Aydıncık ilçesinde Mersin Ekonomi Platformu (MEP) tarafından organize edilen, ‘Marka Kent Mersin Çalıştayı’nda, Mersin’in markalaşması için önemli adımlardan bir tanesi daha atıldı.
Vali Özdemir Çakacak’ın eşi Kevser Çakacak ile katıldığı, ‘Mersin Markalaşıyor’ sloganıyla gerçekleştirilen çalıştayda, Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz ve eşi, rektörler, kaymakamlar, ilçe belediye başkanları, MEP yönetim kurulu üyeleri, daire müdürleri, sivil toplum kuruluşları ve meslek odaları temsilcileri akademisyenler ile iş adamları da hazır bulundu.
Çalıştayın açılışında konuşan Vali Çakacak, günümüz küresel dünyasında markalaşmanın artık şehirler arasında kıyasıya bir rekabete dönüştüğünün altını çizerek, bu rekabette dünya gelir pastasından daha fazla pay almanın ürün ve hizmette tercih edilme, yabancı yatırımları çekme ve ziyaretçiler tarafından iyi anılmaktan geçtiğine dikkat çekti. Markalaşma yarışının ülkeler arası rekabetten daha şiddetli geçtiğini dile getiren Çakacak, "Markalaşma ilk olarak ürünlerde, işletmelerde ve firmalarda oluşmuş bir kavramdır. Gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde marka olmuş ürünlere ve işletmelere bakıldığında, onların bu noktaya gelene kadar çok çaba sarf ettiklerini görüyoruz. Bunun yanında büyük mücadeleler veren işletmelerin bu başarıya ulaşması için belli bir zaman dilimine de ihtiyacı vardır” diye konuştu.
"MARKALAŞMA, SABIR VE BELLİ BİR SÜRE İSTEYEN BİR SÜREÇTİR"
Bu kapsamda, bir kentin dünya ölçeğinde diğer şehirlerden farklılaşarak marka kent olmasının kısa sürede ulaşılacak bir hedef olmadığını işaret eden Çakacak, "Bir şehri marka kent yapmak ilin tüm dinamiklerinin birlikteliğinde iyi belirlenmiş bir stratejik
pazarlama ve gelişme planı çerçevesinde farklılıklarının bilinciyle, hatta yeni farklılıklar oluşturarak yoğun emek, sabır ve yatırım gerektiren uzun bir süreçtir” ifadelerini kullandı. Bu sürecin sabır gerektiren bir süreç olduğunu belirten Çakacak, markalaşma sürecindeki aktörlerin bu süreçte asla pes etmemesi gerektiğinin altını çizerek, “Biz Mersin’in tanıtımı ve markalaşması için gerçekleştirdiğimiz atılımların meyvelerini ilerleyen zamanlarda mutlaka göreceğiz. Mersin olarak bize düşen görev, hepimizin yılmadan yorulmadan bu birlikteliği devam ettirip yola devam etmesidir” dedi.
Mersin’in sadece ülke çapında değil dünya ölçeğinde önemli bir potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Çakacak, şöyle devam etti; "Aynı zamanda Mersin, limanı ve serbest bölgesi ile taçlandırdığı ticareti, Doğu Akdeniz, Ortadoğu ve Orta Asya’nın lojistik üssü olma konumu, barındırdığı kültürel, etnik ve inanç zenginliğine sahip sıcacık halkı, canlı sosyal hayatı ile bir ilin marka şehir olabilmesi için ihtiyaç duyduğu özelliklerin tümüne dünyada eşine az rastlanır şekilde tek başına sahiptir. Sahip olduğu tarihi, doğal ve beşeri avantajlarının yanında bir ilin markalaşabilmesi için olmazsa olmaz koşul olarak görülen ilin farklı dinamikleri arasındaki uyumlu ve ahenkli birlikteliğin ve yönetişim kültürünün yerleşik olması gerektiği şartını taşıyan Mersin’in önünün açık olduğuna ve sahip olduğu potansiyeli harekete geçirerek hak ettiği konuma kısa sürede ulaşacağına yürekten inanıyorum.”
Mersin’de göreve başlayalı 6 ay geçtiğini ve bu süreçte Mersin’in markalaşması için Valilik himayesinde gerçekleştirilen tüm etkinliklerde ilin tüm dinamiklerini aynı çatı altında görmekten duyduğu memnuniyeti dile getiren Çakacak, "Elbirliği ve gönül birliği ile Mersin’in sahip olduğu o büyük potansiyelleri daha iyi bir şekilde ortaya çıkaracağız. Bu gayretimizi sürdürürsek Mersin’in görünmeyen zenginliklerini de ilimize kazandırmış olacağız” şeklinde konuştu.
Marka kent olmuş bir Mersin’in ekonomiye, turizme, sosyo-kültürel yaşama değer katıp halkımızın yaşam kalitesini arttırmasında önemli katkılar sağlayacağına inandığını kaydeden Çakacak, son olarak ’Marka Kent Mersin’in hayata geçirilmesi sürecinde başta tanıtım, turizm ve yatırım faaliyetleri olmak üzere her türlü desteği sağlamaya devam edeceklerini de sözlerine ekledi.
Konuşmaların ardından akademisyenlerin de katkılarıyla gerçekleşen çalıştayda, ilk sözü Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyelerinden Doç. Dr. Serdar Sever aldı. Sever, ’Kent Markalaşması Nedir?’ adlı bir sunum gerçekleştirdikten sonra, Mersin’in nasıl markalaşacağına dair metodolojileri katılımcılarla paylaştı. Çalıştay, Mersin Üniversitesi Psikoloji Bölümü öğretim üyelerinden Yrd. Doç. Dr. Nurcan Gökçeakan’ın ‘Mutluluğa Giden Yolda Sağlıklı İletişim’ konusu altında verdiği konferans ile devam etti. Çalıştayın 2 gün süreceği ifade edildi.