X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Saatte moda kavramını yarattı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Saatte moda kavramını yarattı

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 14:08 Güncelleme Tarihi: 19.2.2016 19:22
Saatte moda kavramını yarattı
Saatte moda kavramını yarattı

Saatin bir moda unsuru olarak algılanmasını sağlayan Saat&Saat’in patronu Ramazan Kaya, sektörün Türkler’in pratik ve dizayn konusundaki yetenekleri sayesinde hızla büyüdüğünü söyledi. Kaya, “Markalaşmada iyi işler çıkaracağımıza inanıyorum” dedi.

Dünyada son yıllarda Armani, Burberry, DKNY gibi devmarkaların aksesuvar işine girmesiyle hızla büyüyen saat sektörü, modayla birlikte büyüdü. Türkiye'de de bu alanda dikkat çekici bir gelişme var. Temsilcisi olduğu 35 global markayla Türkiye'de faaliyet gösteren Saat&Saat firması da sektörün bu alandaki öncülerinden. 1994'te Adidas'ın distribütörlüğünü alarak kurulan Saat&Saat, toptan satışın yanı sıra bugün 100'ün üzerindeki mağazasıyla birlikte toplam 170 noktada faaliyet gösteriyor. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, İsviçre Basel'de her yıl düzenlenen saat fuarının en tanınmış simalarından. Sektörün yabancı duayenleri ona, 'marka avcısı' diyor.

SÜREÇ HIZLI OLDU
Bu yıl şirketinin 20'nci yaşını kutlayan Ramazan Kaya, Türkiye'de organize perakende atağının 2000'li yıllarda başladığını söyledi. Organize perakendenin aynı zamanda markalaşmaya da çok ciddi bir katkısı olduğunu vurgulayan Kaya, "Türk halkı olarak hızlı, pratik bir milletiz. Bir özelliğimiz de dizayn konusunda iyi olmamız. Bu anlamda İtalyanlar Fransızlar kadar iyi işler çıkaracağımızı düşünüyorum. Ayrıca bu özelliklerimizi dünyaya taşıyabilecek kabiliyette olduğumuza inanıyorum. Alışveriş merkezlerinin açılmasıyla markalaşma ve perakendeleşme sürecimiz süratli bir şekilde gelişti. Bu anlamda dünya standartlarının üzerinde bir büyüme gerçekleşti. Markalaşma sürecinde de önümüzdeki yıllarda aynı hızdaki bir sürecin bizi beklediğini düşünüyorum" diye konuştu. Saat&Saat olarak perakendede 9 yıldır faaliyet gösterdiklerinin altını çizen Kaya, sektörde markalaşmış organize perakendeci sayısının çok olmadığını, Saat&Saat'in de bunlardan biri olduğunu belirterek, "Hedefimiz, ileride bunu dünyaya taşımak" dedi.

AVM ETKİSİ VAR
Ramazan Kaya, markaların büyüme sürecinde AVM'lerin etkisinin büyük olduğunu söyledi. Aynı zamanda yıllar itibarıyla şirketlerin de daha kurumsal hale geldiğinin altını çizen Kaya, alışveriş merkezlerinin sektörün hem güçlü hem de zayıf yanlarını içinde barındırdığını vurguladı.

Ramazan Kaya sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu noktada doğru alışveriş merkezlerinde olabilmeyi becerebiliyorsanız, doğru lokasyon ve doğru fiyatlandırmayla var olabilmişseniz bu, büyük bir avantaj. Bunu beceremiyorsanız aynı zamanda bu sizin için çok ciddi bir dezavantaj. Biz bu konuda ciddi çalışmalar yapıyoruz. Perakende sektörünün geleceğiyle ilgili olumlu düşünüyor bunun için de yatırım yapıyoruz. Bunun markalaşma sürecinde de çok ciddi faydası olduğuna inanıyoruz."

Sektöre destek veriyor

Ramazan Kaya, Sabah gazetesi ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Sabah Türkiye'nin en büyük gazetelerinden biri. Buna inandığımız için Saat&Saat olarak reklam vermekten de çok keyif aldığımız bir mecra. Geri dönüşlerden de memnun olduğumuz için 2015'te de bu stratejimiz devam edecek. Bu konuda perakendeye en büyük destek veren gazetelerden biri olduğu için de, sektör olarak Sabah'a teşekkürü bir borç biliriz."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.