İstanbul trafiğini büyük oranda rahatlatacak olan 150 yıllık rüya projede sona doğru geliniyor... 2004 yılında temelleri atılan ve geçtiğimiz yıllarda Boğaz altında tüp birleştirme işlemi gerçekleştirilen projede raylar döşenip, yürüyen merdivenler test edilmeye başlanırken, elektrik tesisatı ve dekoratif işlemler ise son sürat devam ediyor.. Haber 7'nin haberine göre 2004 yılında temelleri atılan ve geçtiğimiz yıllarda Boğaz altında tüp birleştirme işlemi gerçekleştirilen projede raylar döşenip, yürüyen merdivenler test edilmeye başlanırken, elektrik tesisatı ve dekoratif işlemler ise son sürat devam ediyor... İlk projesi 1860 yılında Sultan Abdülmecit tarafından Fransızlara hazırlatılan, ancak günün koşullarıyla gerçekleştirilemeyip 1987 yılında ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdüyle ana hatları belirlenip, güncellemelerle proje aşaması 1998 yılında bitirilerek, inşasına 2004 yılında başlanılan ve Avrupa ile Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştirecek olan 'Rüya proje Marmaray'da sona doğru gelindi. Yapımına yaklaşık 9 yıl önce başlanan ve yüzlerce personelin gece gündüz demeden son teknoloji ürünü aletler ile 1 milyon m3 alanı kazarak, iki kıtayı deniz altından birleştirdiği 150 yıllık rüya proje, 58 metre derinliği ile 'Dünyanın En Derin Batırma Tüneli' unvanına sahip olurken, hizmet vermeye başladığında ise yaklaşık 1 milyon kişinin ulaşım süresini kısaltarak, Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi Köprüsü gibi bir zamanlar İstanbul için hayati önem taşıyan iki köprünün de pabucunu dama atıp, İstanbul trafiğini hatırı sayılır oranda rahatlatacak. 18 BİN TONLUK 11 TÜNEL İKİ KITAYI BİRLEŞTİRDİ TÜNELLER BOĞAZIN ALTINA GÖMÜLDÜ! RAYLAR VE YÜRÜYEN MERDİVENLER DÖŞENDİ, DEKORASYON SÜRÜYOR Deniz altına indirilen tüp tünellerin içine raylar dış hatlar ile entegre olabilecek şekilde döşendi. Yolcuların peronlara inmelerini sağlayacak olan yürüyen merdivenler takıldı ve test edilmeye başlandı. Tren sisteminin tüp tünellerde sağlıklı çalışması için gerekli elektronik alt yapı oluşturuldu. Olası kazalara karşı alınacak güvenlik tedbirleri uygulanmaya başladı. Projeyi inşaat havasından çıkarıp, bittiğinin net resmini ortaya koyacak olan dekoratif işlemlerde ise belli bir aşama kaydedildi. HANGİ SAATLERDE ULAŞIM SAĞLANABİLECEK? 29 EKİM'DEN SONRA BOĞAZ 2 DAKİKA DA GEÇİLEBİLECEK YIILIK 36 MİLYON SAAT KAZANÇ SAĞLAYACAK! KAZILARDA TARİH FIŞKIRDI! DÜNYADAKİ ÖRNEKLERİ SAYILARLA MARMARAY Yüzeysel Metro Kesimi Uzunluğu: 63 km. Batırma Tüp Tünel Uzunluğu: 1.4 km Maksimum Eğim: %1.8