5 günlük hava durumu
02 Mayıs 2011, Pazartesi

Avrupa devleriyle yarışıyoruz

  • Giriş Tarihi : 2.5.2011
Haberi Dinle

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Türkiye, trafikteki otomobil sayısıyla 25 Avrupa ülkesi arasında 8'inci sırada bulunuyor. 7 milyon otomobille Avrupa devleriyle yarışıyor. Yaklaşık 2.5 milyon hafif ticari araç parkıyla ise Avrupa'nın 5'inci büyüğü

Türkiye bin kişiye düşen otomobil sayısında birçok Avrupa ülkesinin gerisinde bulunuyor. Ancak, toplam otomobil parkı karşılaştırıldığında, farklı bir sonuç ortaya çıkıyor. Avrupa Otomotiv Üreticileri Derneği (ACEA) tarafından hazırlanan rapora göre, 2009 itibariyle Türkiye'de trafikte 7 milyon 93 bin adet otomobil bulunuyor. 25 Avrupa ülkesi arasında Türkiye, otomobil parkıyla 8'inci sırada yer alıyor. Birinci sırada 41 milyon adetle Almanya var. Almanya'yı 36 milyon adetle İtalya, 31 milyon adetle Fransa, 30 milyon adetle İngiltere, 21 milyon adetle İspanya, 16 milyon adetle Polonya ve 7 milyon 775 bin adetle Hollanda izliyor. Aynı durum, hafif ticari araç parkında da var. Türkiye, hafif ticari araç sayısıyla 25 Avrupa ülkesi arasında 5'inci sırada yer alıyor. En büyük hafif ticari araç parkı 5 milyon 750 bin adetle Fransa'da bulunuyor. Fransa'yı 4 milyon 869 bin adetle İspanya, 3 milyon 738 bin adetle İtalya, 3 milyon 446 bin adetle İngiltere izliyor. Türkiye'deki hafif ticari araç sayısı ise 2 milyon 589 bin adet. 2004-2008 arasında hemen hemen tüm Avrupa ülkelerindeki araç parkı azalırken, en yüksek artış yüzde 4.4 ile Türkiye'de gerçekleşti. 25 Avrupa ülkesinin toplam otomobil parkı 5 yılda sadece yüzde 2.1 arttı. Aynı şey hafif ticari araçlarda da yaşanıyor. Türkiye'nin toplam ticari araç sayısı yüzde 5.7 gibi rekor seviyede artarken, toplam ticari araç parkı yüzde 1.3 arttı. Artış hızında sadece Litvanya yüzde 6.6 ile Türkiye'yi geçti. Türkiye'de binek otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yıllık ortalama 500-600 bin seviyesinde olduğu düşünülürse, araç parkının hızla arttığını söylemek yanlış olmaz. Binek ve otomobil satışları bu seviyede artarsa, Türkiye 5 yıl içinde en fazla otomobil parkı olan ülkeler arasında bir sıra atlar, Hollanda'yı geçerek 7'inci sıraya yükselir. Hafif ticari araçlarda ise durum daha farklı. Türkiye, 5 yıl içinde 4 milyonu geçen hafif ticari araç sayısıyla üç sıra birden atlar ve ikinciliğe yerleşir. İtalya, İngiltere'yi geride bırakır.

Avrupa'nın en yaşlı otoları Türkiye'de
Türkiye'deki otomobil parkının yaşına bakıldığında, otomotiv pazarının önünün açık olduğu görülüyor. Trafikteki otomobillerin yüzde 37.5'i 10 yaşın altında. Yüzde 62.4'ü ise 10 yaşın üstünde. Ticari araçlarda da benzer bir durum var. Parktaki araçların yüzde 82.3'ü 10 yaşın üstünde. Sadece 17.7'si 10 yaşın altında. Bu tablo Avrupa ülkelerinde tam tersi. Avrupa Birliği'ne yeni girmiş ülkelerin dışında, diğer ülkelerin parkı yeni otomobillerden oluşuyor.

Lamborghini Estoque
Lamborghini tarihindeki ilk sedan geliyor

ESTOQUE, Automobili Lamborghini'nin tarihindeki ilk sedan. Önde konumlandırılmış güçlü motoru, sürekli dört tekerlekten çekişi ve gelişmiş, hassas ayarlı şasesiyle Estoque yüksek teknoloji altyapısına sahip. Estoque, Matador tarafından boğa güreşinde kullanılan yaklaşık 90 cm uzunluğunda bir kılıç. Lamborghini Estoque ister iş toplantılarına giderken, ister tiyatroya ya da golf sahasına, hafta sonunda çocuklarınızla bir yere giderken olsun, mükemmel bir yol arkadaşı. Lamborghini Estoque benzersiz sürüş zevkini birden fazla kişi, hatta bütün aileyle paylaşmanıza olanak tanıyan tek Lamborghini. Hafta sonunda yanında götüreceğiniz bagajlar ya da golf çantaları için de yeterli alan var. Markanın süper spor otomobilleri gibi Estoque da ortadan motorlu. Bütün Lamborghini modelleri gibi Estoque da sürekli dört tekerlekten çekişe sahip. Motor gücünü dört tekerleğe de dağıtıyor. Böylece her türlü sürüş koşulunda üstün yol tutuşa sahip olan Estoque, son derece sportif bir sürüş sunuyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.