Ticari araç ihracatı, otomobilden daha kazançlı. Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay'ın hesabına göre, 1 Transit 2 adet otomobil, 1 Cargo kamyon ise 5 otomobil değerinde ihracat geliri sağlıyor. Bu hesabı 1 Mayıs'ta Ford Otosan'ın Gölcük fabrikasını ziyaret eden Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'e de anlattığını söyleyen Otay, "10 bin Cargo kamyon, 50 bin otomobil karşılığı katma değer getiriyor. Daha fazla döviz sağlıyor" dedi. Otay, Ford'dan ticari aracın yanı sıra otomobil üretmesini isteyen Bakan Ergün'ün ticari aracın gücüne ikna olduğunu ifade etti.
TÜRK MALI OTO
Otay, Türk malı otomobil tartışmaları hakkında şunları söyledi: "Türkiye kendini otomobilini yapabilir. Bu teknolojilere sahibiz. Ama önemli olan kime satacağımız. Hükümetin satacağımız ülkelerle önümüzü açması gerekiyor. Bir Alman veya Fransız üreticisine göre Türkiye'den satmak daha avantajlı hale gelirse o zaman işi bitiririz. Bugün bence otomobil satmak için doğru pazar Kuzey Afrika'dır. Ortadoğu ise curcuna bittiğinde büyüyecektir. Afrika çok aç ve muhakkak büyüyecek. Avrupa'nın bundan sonraki çıkışında da Kuzey Afrika'nın önemini görüyorum."
Otomotive demokrasi yeni Ford Focus'la geldi
Yenilenen Focus, sınıfının en demokratik aracı olma sloganıyla satışa sunuldu. Otay, hedeflerinin müşterilerine, akıllı, hayatı kolaylaştıran ve ulaşılabilir teknolojiler sunmak olduğunu belirterek, "Yeni Focus'la birlikte C sınıfında yüksek teknolojinin sağladığı güvenlik ve konfora yeni bir boyut kazandırıyoruz, ileri teknolojiyi ulaşılabilir kılarak otomotivi demokratikleştiriyoruz" dedi.
Toplam 25 bin adetlik satış hedefliyor
'ONE
Ford' stratejisinin ilk ürünü olan ve Türk tasarımcı Murat Güler'in imzasını taşıyan yeni Focus'tan 2011 yılında Türkiye'de 10 bin adet satılması hedefleniyor. Mevcut Focus'la birlikte yıl sonu toplam satış hedefi ise 25 bin adet. Yeni Focus, mevcut Focus üzerine ortalama 5 bin TL fiyat farkı ile 39 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla sunuluyor.