Tüm dünya Fiat Grubu CEO'su Sergio Marchionne'nin başarısını konuşuyor. Fiat'ın başına geçtikten sonra grubu yeniden yapılandıran ve İtalyan şirketi kâra geçiren Marchionne, aynı başarıyı Chrysler'de de sergiliyor. Krizdeki Amerikan otomotiv devi Chrysler'i ayağa kaldıran Marchionne, şirketin ABD ve Kanada'dan aldığı 10.5 milyar dolarlık borcu vaktinden önce geri ödemişti., 2007 yılından bu yana şirketi ilk kez kara geçiren Marchionne, son olarak Fiat'ı, Chrysler'in hâkim ortağı haline getirdi. Otomotiv ve iş dünyası Marchionne'yi konuşa dursun, Chrysler'in efsane yöneticisi Lee Iacocca'yı da unutmamak lazım. Japon otomotivcilerin rekabeti ve petrol krizi nedeniyle, darboğaz yaşayan Chrysler'in yeniden doğuşunda büyük rol oynayan Iacocca'nın başarısı da az değil. Ford'un tepe yöneticisiyken, Henry Ford II'yle anlaşamayan Iacocca, 1978'de Chrysler'e geçer. Chrysler, batmaya doğru gitmektedir. Öncelikle birimler arasındaki iletişimsizliği ortadan kaldırır. Hükümetten kredi alır. Sendikalarla ücret konusunda masaya oturur. Şirketin kurtarılması için herkesin fedakârlık yapması gerektiği mesajını verebilmek için yıllık maaşını 1 dolara indirir. Yeni modellerle, şirketin satışlarını ve pazar payını artırır. Yeniden yapılanma 1983 yılında sonuç verir. Chrysler, devlete olan tüm borçlarını öder. Iacocca, 1992'de emekli olur. Emekli olduktan sonra Chrysler'de yaşadığı tecrübeleri kitaplaştırır. Bugün de benzer bir durum yaşanıyor. Tarihinde ikinci kez batma eşiğine gelen Chrysler'de bir başka efsane daha yazılıyor.