Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın yerli otomobil projesine İtalyan Fiat'tan sonra Fransız Renault'da sıcak bakıyor. Cenevre Otomobil Fuarı'nda Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan Renault Euromed Bölge Başkanı Jean-Christophe Kugler, Renault'nun, Türkiye'deki otomotiv üreticilerinin "en Türk olanı" konumunda bulunduğunu söyledi. Kugler, yerli otomobil projesiyle ilgili bir soruya "Türkiye'de üretim yapıyormuşuz gibi çalışmıyoruz. Tamamen Türk bir üretim yapıyoruz. Eğer günün birinde bir Türk markası ile Türk otomobili üretme arzusu doğacaksa en doğal ortak tabi ki Oyak Renault olacaktır. Türkiye'de zaten entegre durumda bulunan teknolojilerimizin mevcudiyeti sayesinde böyle bir projeyi en hızlı gerçekleştirecek biz olurduk" yanıtını verdi. Türk mühendislerinin böyle bir markayı üretebileceklerini ifade eden Kugler, sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye'de bir Türk mühendislik ürününü üretmek mümkün. Projenin içeriği de tam açık olarak bilinmiyor. Türk hükümeti kendisi bir oyuncu mu olmak istiyor yoksa herhangi bir üreticiyi ya da bir şirketi bu konuda teşvik mi etmek istiyor?"
TEKNOLOJİMİZ YETERLİ
Hükümetin bu konuda getireceği her türlü aydınlatmayı heyecanla beklediklerini kaydeden Kugler, "Şu veya bu şekilde böyle bir projeye katılırsak, tabi ki piyasayı daha da ileriye götürmek, Türk piyasasını geliştirmek ve Türkiye'de daha çok insanın otomobile erişimini kolaylaştırmak için yaparız bunu. Türkiye'de mevcut teknolojimiz var, bu tür projeye her an katılabiliriz" şeklinde konuştu. Oyak Otomotiv ve Çimento Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar ise "Öncelikle tam bir tarife bağlı olarak böyle bir proje olduğu takdirde biz de işin içinde olacağız. Ortağımızla görüşmeler yapıyoruz" dedi.
'ÜRETİM MİNİMUM İKİ YIL SÜRER'
OYAK
Grubu Otomotiv ve Çimento Şirketleri Başkanı Celal Çağlar, yerli otomobilin piyasaya çıkma süresine ilişkin sürenin en az 2 yıl olacağını söyledi. Çağlar, "Eğer Renault gibi çok güçlü bir şirketi destek olarak yanınıza almadıysanız proje en az 2 yıl sürecek bir olaydır. Renault gibi bir şirketle detayları konuşmamakla birlikte çok daha kısa bir sürede ortaya test edilebilen bir araç çıkma ihtimali vardır. Türk arabası yapmak başka bir şey, onun dünyada pazarlanabiliyor olması başka bir şey. Bu iki şeyi ayırt etmek lazım" dedi.
Nissan, prensipte devam ediyor
NISSAN ile Oyak'ın Türkiye'de yatırım projesine ilişkin olarak Celal Çağlar, "Bu proje rafa kalkmadı. Her zaman akılda olan, her zaman gözlenen, hava koşullarının uygunluğuna bakılan bir proje olarak düşünmek lazım. Prensip olarak devam ediyor" dedi.