Dünyada 12 ülkede Toyota ve Lexus markalarının distribütörlüğünü yapan Suudi Arabistan merkezli ALJ Grubu'nun ikinci en önemli pazarı Türkiye oldu. Kısa bir süre önce Türkiye'deki faaliyetlerini holding çatısı altında toplayan ALJ Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve Toyota Türkiye Pazarlama CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye'nin, ALJ'nin operasyon yaptığı ülkeler içerisinde Suudi Arabistan'dan sonra en fazla satış yaptığı ülke olduğunu söyledi. 2012'de 34 bin 567 adet satış gerçekleştirdiklerini anlatan Bozkurt, 2013 sonu hedeflerinin ise 36-37 bin adet olduğunu açıkladı. 2014'te 50 bin adet satış hedeflediklerini söyleyen Bozkurt, Adapazarı Toyota fabrikasında üretimine başlanacak Corolla sedan modelinin katkısı olacağını belirtti.
140 ülkede 39 milyon sattı
140
ülkede 39 milyon adetten daha fazla satılan Auris, yenilendi. Yeni Auris, markanın 2013 yılındaki yenilenme atağının ilk ürünü olarak yollara çıkıyor. Geçen yıl Toyota'nın Türkiye'deki satışlarının yüzde 35'i Auris oldu. Yenilenen Auris, şubat ayında 39 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.