X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER E-oto alan kâra geçiyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

E-oto alan kâra geçiyor

  • Giriş Tarihi: 7.2.2013

Derindere'nin yerli elektrikli otosu, benzeri bir araçtan 80 bin TL daha pahalı. Ama yüzde 90 daha az yakıyor. Günde 300 km yapan bir ticari araç 3 yılda fiyat farkını, 4 yılda ise maliyeti sıfırlıyor

Derindere Motorlu Araçlar'ın (DMA), tasarlayıp ürettiği elektrikli otomobiller (e-oto) özellikle çok kilometre yapan meslek gruplarının kurtarıcısı olacak. 120 bin liralık araç, aynı modeldeki bir dizel otoya göre 80 bin TL daha pahalı. Ancak dizele göre yakıt masrafı yüzde 90 daha az. E-oto özellikle taksi ve diğer ticari araçlarda olağanüstü miktarlarda yakıt tasarrufu sağlıyor. Günde ortalama 300-350 kilometre yol yapan dizel bir ticari araç, 100 kilometrede 30 TL, yani günde yaklaşık 90 TL yakıt parası öderken, bu rakam e-oto'da 6 liraya kadar düşüyor. Şarjı gündüz yapılırsa 300 kilometre için gerekli elektrik fiyatı tarifeden dolayı 18 TL'ye kadar çıkabileceğinden gece şarj öneriliyor. 365 gün çalışan bir ticari araç motorine yılda 32 bin 852 TL öderken, bu tutar e-otoyla 2 bin 200 TL'ye geriliyor.

YILDA 30.6 BİN KÂR

Bu hesap kullanıcının cebinde yakıt parasından yılda 30 bin 600 TL kalacağını ortaya koyuyor. Toyota Corolla model bir dizel aracın 40 bin TL'den satıldığı dikkate alındığında e-otonun kendini 3 yılda amorti edeceği söylenebilir. Ayrıca yağlama ve rutin bakım masraflarının yok denecek kadar az olması, e-otonun bir başka avantajını oluşturuyor. DMA yetkilileri, otoya 20 yıl ömür biçiyor. Bu süre içinde kullanıcılar piller için, diğer örneklerde olduğu gibi üretici firmaya her ay belirli bir kira parası ödemek zorunda kalmayacak.

PİL ÖMRÜ 600 BİN KM
DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, ürettikleri elektrikli otomobilin şu anda piyasadaki hibrit otolarla uzaktan-yakından bir benzerliğinin olmadığını belirtti. Yol, "Mevcut hibritlerdeki pille bizimkiler çok farklı. Bu elma ile armudu karşılaştırmaya benziyor. Bizim pilin ömrü 600 bin kilometre. Bu aşamadan sonra da pilin kapasitesi yüzde 80'e düşüyor. Yani yeni alınan e-oto tek şarjla 280 kilometre gidebilirken, 4.7 yıl sonra tek şarjla 224 kilometre yol yapabiliyor. Bu bir ticari taksi için 5.4 yıl anlamına geliyor" dedi.

GÖZÜMÜZ DÜNYADA
DMA Kurucu Ortağı Özkan Derindere de, önceki gün yapılan basın toplantısında "yerli otomobil üretecek olan babayiğitin" kendileri olmadığını söyledi. Derindere, "Dünyada söz sahibi olmak için her şeye sahibiz" açıklamasıyla hedeflerinin daha büyük olduğu sinyalini verdi. Derindere, teknolojilerine güvendikleri için de sattıkları otomobile 'geri alım' garantisi verdiklerini belirtti.




kalan karakter 1000

itiraz itiraz

DMA'ya inanmak istiyorum. Biz bunu başarabildiysek, gerçekten de bravo! Yazık ki fiyat çook yüksek...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 07.02.2013 08:34
Deniz Deniz

yeni teknoloji olduğundan çıkartacağı extra bakım için harcanacak zaman ve para bu hesaba dahil edildiğini hiç sanmıyorum. eskiden yeni model çıktığında bile promosyon fiyatı uygulayıp insanlarda güven oluştuktan sonra fiyat arttırılırdı, şimdi önce parayı alayım bu hesaplar tutmazsa alan düşünsün mantığıyla fiyat belirliyorlar. Ayrıca elektrik motorlarının üretiminin benzinli motora göre çok daha kolay ve ucuz olduğuda unutulmasın lütfen.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 07.02.2013 08:20
Aslı Aslı

Bir kaza olsa motor bozulsa gitti 120 bin tl

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 07.02.2013 02:40

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.