X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Dünya CEO'larına mektup
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Dünya CEO'larına mektup

  • Giriş Tarihi: 18.2.2013

Otomotiv yatırımlarını artırması planlanan yeni teşvikler ilginç bir yöntemle dünyaya duyurulacak. Dev otomotiv markalarının CEO'larına mektup gönderilerek, Türkiye'ye "yatırıma gelin" çağrısı yapılacak

Dünyanın en iddialı teşviğine imza atan Türkiye, dev otomotiv markalarına "yatırıma gelin" mektubu gönderecek. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, otomotiv yatırımlarını öncelikli yatırım kapsamına alan Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en cömert yeni teşvik sistemini "yedi düvele" duyuracaklarını söyledi. Türkiye'de yatırımı olan markalar dahil olmak üzere dev dünya markalarının CEO'larına ve yönetim kurullarına yeni teşvik sistemini tanıtan bir mektup yazacaklarını ifade eden Çağlayan, "Ticaret müşavirlerimiz de gidip sektör temsilcilerine birebir anlatacak. Etkin bir tanıtım yapacağız. Ben inanıyorum ki birçok firma rekabet etmek için bu iddialı teşvik sistemini görecek ve gelecek" dedi.

BABAYİĞİT TARİFİ

Amaçlarının mevcut yatırımlarda yerlilik oranlarının artırılması ve bir Türk markası olduğunu belirten Çağlayan, şöyle konuştu: "Türkiye'de otomobil sektöründe yerlilik oranı yüzde 56. Yani 100 dolarlık üretimin 56 doları Türkiye'den, 44 doları dışarında alınıyor. Hedefimiz bunu yüzde 85'lere getirmek. Yerlileşmeyi ne kadar çok yaparsak o kadar çabuk kendi markamıza yaklaşacağız. İkisi beraber giden bir süreç. Yani bu yolculuğun sonu bize kendi markamızı getirecek. Markadan kastım şu; nasıl bugün bir otomobil markasını söylerken, o otomobilin çıkış noktası olan ülke aklınıza geliyorsa veya nasıl o ülkeyi o arabayla özdeşleştiriyorsanız, biz böyle bir şey istiyoruz. Babayiğitten kastım da bir Türk markasını ve bu markayla beraber Türkiye'yi en iyi şekilde hatırlatacak yatırımı yapacak biridir."

VOLKSWAGEN'E YATIRIM TEPKİSİ
Bakan Çağlayan, en çok satan üç markadan biri olmasına rağmen Volkswagen'in Türkiye'de yatırım yapmamasını "ağırıma gidiyor" şeklinde değerlendirdi. Markanın Türkiye temsilcisi Doğuş Holding Başkanı Ferit Şahenk'le birlikte, VW CEO'su Martin Winterkorn'la görüşme kararı aldıklarını söyleyen Çağlayan, "Bu işin ticari edep yönü de var; sen en fazla satılan araç olduğun Türkiye'de yatırım yapmayacaksın... Türk halkını küstürmezler inşallah. Sitem etmiyoruz, yatırıma davet ediyoruz" dedi. Daha önce VW'nin çok satan modeli Jetta'nın Meksika'dan gerçekleştirdiği ithalata yüzde 10 Gümrük Vergisi getirilmişti.

YERLİ OTOMOBİL ÜÇ VAKTE KADAR HAZIR
Sektörü ilk kez bu kadar heyecanlı gördüğünü söyleyen Çağlayan, şunları söyledi: "Yerli otoya bu kadar yakın olmamıştım. Görüşmelerle yerli marka konusuna son derece yakın hissettim kendimi. İnşallah bunları da göreceğiz. Bana söylenen 2-3 ay içinde çalışmaları tamamlayacaklar. Gelecekler, görüşeceğiz. Ondan sonra Başbakanımız ve ilgili arkadaşlarımızla konuşacağız. Yani 3 vakte kadar diyebiliriz."

TİCARİ ARAÇTA DA YERLİ MARKA İSTİYORUZ
Türkiye'nİn
ticari araçta binek araca göre daha yüksek katma değer yarattığına dikkat çeken Çağlayan, "Binek oto yapan biri ticari otomobil yapamaz diye bir kaide yok. Dükkân açık, her ikisini birden yapsın. Bir babayiğit iki tane marka çıkarabilir. Ben hedefi büyüttüm burada. Otoda da hafif ticaride de kendi markalarımızı üretebiliriz" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.