Dünya otomotivin kalbinin attığı Detroit'ten yeni bir marka daha doğuyor. Detroit Electric, Ford, General Motors ve Chrysler'den sonra vitrine çıkan dördüncü üretici oldu. Çinli ortakların yeniden dirilttiği şirketin hedefi ilk olarak elektrikli bir spor otomobil üretmek. Lotus Elise modelinin şasesi kullanarak üretilecek ilk spor otomobili, iki binek model daha izleyecek. Lotus'un alimunyum şasesini daha önce elektrikli otomobil üreticisi Tesla'da kullanmıştı. Tesla, 2011'de Lotus şaseli modelin üretimini durdurdu. Nisan ayında Çin'de düzenlenecek Şanghay Otomobil Fuarı'nda sergilenecek SP:01 adı verilen spor otomobil, ağustostan itibaren sınırlı sayıda pazarlarda satışa sunulacak. Spor otomobilin satış fiyatı 135 bin dolar olarak açıklandı. Sadece 999 adet üretilmesi planlanan otomobilin maksimum hızı 249 kilometre. Araç 0'den 100 km'e hıza 3.7 saniyede ulaşıyor. 4.3 saatte şarj edilebilen otomobilin menzili ise yaklaşık 305 km.
100 YILLIK ŞİRKET
Detroit Electric, aslında geçmişi 100 yılı aşan bir şirket. 1907'de kurulan şirket, 1939'a kadar 13 bin adet elektrikli otomobil üretti. Kadınların benzinli otomobilin motorunu kolu çevirip çalıştırırken zorlanmasını fırsata dönüştüren Detroit Electric şirketinin, en iyi müşterileri başta kadınlar olmak üzere doktorlar oldu.
İSVEÇLİ SAAB'I ALMAK İSTEDİ
Detroit Electric, 2007'de Çinli Youngman Otomotiv (İsveçli Saab'ı satın almak için teklif vermişti) ile Kaliforniya merkezli Çinli bir elektrikli araç üreticisi Zap'ın ortaklığıyla yeniden faaliyete geçti. Şirketin CEO'luğunu eski Lotus Mühendislik Başkanı Albert Lam yürütüyor.
FORD'UN EŞİ DE KULLANDI
Amerikan
otomotiv devi Ford'un kurucusu Henry Ford'un karısı bile Detroit Electric'in müşterileri arasında yer aldı. Benzinli otomobillerin fiyatlarının düşmesinin yanı sıra patlak veren ekonomik kriz, şirketi iflasa sürükledi. Detroit Electric 1939 yılında kapılarını kapattı.