X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hafif araçlarda yakıt tasarrufu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hafif araçlarda yakıt tasarrufu

  • Giriş Tarihi: 17.9.2013 14:09 Güncelleme Tarihi: 17.9.2013 16:47

Yakıt fiyatları tüm dünyada ve Türkiye'de her geçen gün artarken, artık pek çoğumuz yeni araç satın alma kararımızı yakıt tüketimine göre veriyoruz. Otomotiv endüstrisi bir taraftan daha az yakıtla çalışan motor teknolojileri üzerinde yoğunlaşırken, diğer taraftan da yakıt tüketimini belirleyen en önemli faktörlerden birisi olan araç ağırlığını azaltmak için hafif çözümlere yöneliyor.

Hafiflik, otomobil endüstrisinde yakıt verimliliğini iyileştirmek ve karbondioksit emisyonunu azaltmak için son derece önemli bir etken olarak tanımlanıyor. En son örnekler arasında; DuPont™ Zytel® poliamid reçineden yapılan ve alüminyumdan yüzde 50 daha hafif olan, yük taşıyan ve darbeye karşı koruma sağlayan parçalarda hafiflik, güç ve sağlamlığı sunan, termoplastik teknolojisi yer alıyor.

Bir otomobilin toplam ağırlığını sadece 50 kg düşürmenin, karbondioksit emisyonunu 5g/km'ye kadar azaltabildiği ve yakıt tasarrufunu yüzde 2'ye kadar yükseltebildiği tahmin ediliyor. Sadece motorlarda, bilinen motor uygulamalarındaki metali plastikle değiştirmek araç başına en az 11 kg ağırlık azaltabiliyor ve turbo şarjlı motorlarda yüksek ısıya maruz kalan parçaların ömrünü ikiye katlayabiliyor. Bunu 2013 için üretilmesi planlanan 83 milyon motor için uyguladığınızda, 1 milyar litre yakıt veya yaklaşık 10 milyon varil ham petrolden tasarruf edilebiliyor.

DuPont Performans Polimerleri kullanımı, Türkiye'deki otomotiv endüstrisinde yer alan üreticilere de önemli avantajlar sağlıyor. DuPont Türkiye, Ortadoğu & Afrika Satış Müdürü Burak Batukan, dünyada yükseliş gösteren trendler doğrultusunda gerçekleştirdikleri inovasyonları, Türk otomotiv endüstrisinin kullanımına da sunduklarını söylüyor. Nüfus artışıyla birlikte yenilenebilir kaynaklı enerjiye duyulan ihtiyacın her geçen gün arttığını belirten Burak Batukan şöyle devam ediyor: 'Parça ağırlığını önemli oranda düşürerek, araçların toplam ağırlığının azaltılmasına; böylelikle karbondioksit emisyonunun ve yakıt sarfiyatının düşürülmesine ve güvenli bir enerji geleceği kurulmasına katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz.'
Daha hafif ve daha güçlü yapısal materyallere duyulan kritik ihtiyacı karşılayabilmek amacıyla DuPont, otomobil üreticileri ve birinci seviye parça üreticileri ile koltuk, sürgülü kapı sistemleri ve süspansiyon sistemleri gibi yapısal veya yük taşıyan parçalar için termoplastik kompozitler kullanan gelişimsel projeler üzerinde çalışıyor. Mercedes-Benz için tasarlanan DuPont™ Zytel® poliamid reçineden yapılan yeni bir yağ haznesi ve enjeksiyonu, alüminyumdan 6 kg daha hafif (yüzde 50). PSA Peugeot Citroen in test ettiği, gelişmiş bir termoplastik kompozit teknolojisi olan DuPont™ Vizilon® kullanılarak yapılan parçanın, kapı iç güvenlik darbe dayanım testinde ultra yüksek güç (UHHS) çelikle karşılaştırıldığında; metal ve kısa cam elyaflı polimerden daha fazla enerji absorbe ederek,ağırlığın yüzde daha 40 az olduğu görüldü.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.