X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER "Otomobil almak için ortam uygun"
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

"Otomobil almak için ortam uygun"

  • Giriş Tarihi: 12.11.2013 12:48 Güncelleme Tarihi: 12.11.2013 12:54

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, tüketici faizlerinin şu anda bir otomobil satın alma konusunda insanları hala teşvik ettiğini belirterek, "Otomobil almaya kararlı insanlar için ortam hala uygun" dedi.

Toyota CEO'su Bozkurt, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, ekim ayının Kurban Bayramı ve 29 Ekim tatilleri dolayısıyla çalışma günü az bir ay olarak geçmesinin etkisinin otomotiv pazarında yaşandığını ifade etti.

Kurlardaki artışın da fiyatlara yavaş yavaş yansıtılmasının pazarın bir miktar yavaşlamasına sebep olduğunu dile getiren Bozkurt, kasım ve aralık
aylarında bunun toparlanabileceğini ümit ettiğini söyledi.

Bozkurt, "Çünkü şu anda hala tüketici faizleri bir otomobil satın alma konusunda insanları hala teşvik ediyor. Otomobil almaya kararlı insanlar için
ortam hala uygun. Henüz kurlardan kaynaklı fark, fiyat artışı olarak tam yansımadı; fiyatlar her ay yüzde 1'ler, 1,5'lar artarak gidiyor. O anlamda da tüketiciler hala bir fırsat olduğunu düşünüyor. O nedenle kasım ve aralık ayında satışların yeniden hızlanacağını düşünüyorum" diye konuştu.

Hafif ticari araç pazarındaki daralmanın sektör için her zaman bir soru işareti olduğunu dile getiren Bozkurt, hafif ticari araç satışlarının ekonominin seyriyle paralel gittiğini kaydetti.

Büyüme rakamlarının hafif ticari araç satışlarına birebir yansıdığına işaret eden Bozkurt, "Çünkü hafif ticari araç satışları, ticaretin genel hızıyla
çok paraleldir. Biz hafif ticari araç satışlarının her zaman yukarı seyrini bekleriz. Bu sadece otomobil sektörü için değil, ülkenin genel ekonomik yapısının da aslında nereden nereye gittiğinin önemli bir göstergesidir. Bu yıl maalesef yılbaşından itibaren yüzde 13'lük bir daralma sözkonusu. Bu küçümsenmeyecek bir daralmadır. Ümit ederiz ki önümüzdeki yıl tekrar pozitif yönde gelişir" değerlendirmesinde bulundu.

"ÇEVREYİ NE KADAR KİRLETİYORSA O KADAR VERGİSİ OLMALI"

Toyota CEO'su Bozkurt, 2014 yılında Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ile Motorlu Taşıtlar Vergisi'nde (MTV) motorlu taşıtların emisyon salınımlarını
dikkate alan yeni düzenlemeler yapılması hedefine ilişkin soru üzerine, bunun sektör ve tüketiciler tarafından uzun zamandır beklenen ve talep edilen bir şey olduğunu söyledi.

Türkiye'de dünyadaki uygulamaların tersine bir aracın yaşı arttıkça, çevreyi daha fazla kirletmeye başladıkça vergisini azaltan bir sistem olduğunu
savunan Bozkurt, "Çevreyi ne kadar kirletiyorsa o kadar fazla vergisi olması gerekiyor. Bu çalışmayı yaptıklarını biliyoruz ama detaylarını bilmiyoruz. Yalnız orada soru işaretleri var; otomobilin üzerinden alınan vergi mi, yoksa araç kullanıldıkça ödecek vergi mi; şu an böyle bir tartışma gündemde... Aracı satın aldınız, garajda tutuyorsunuz, az kullanıyorsunuz ama yine de MTV geldiğinde onu ödüyorsunuz; bunun yerine kullanıldıkça vergilendirilsin gibi bir görüş var" diye konuştu.

TOYOTA TARİHİ REKORA HAZIRLANIYOR

Toyota için bu yılın 10 ayının, yeni yaptıkları lansmanlarla gayet iyi geçtiğini anlatan Bozkurt, özellikle yeni Corola'nın, satışlarına ciddi anlamda katkısı olduğunu söyledi.

Geçen ekim ayında başlattıkları "100 TL Peşin, Toyota Senin" kampanyasının da geçen ay pazar paylarının artmasını sağladığını aktaran Bozkurt,
"Bu anlamda yeni Corolla ve yeni Auris ile birleşince ürün gamımız da artık yenilendiği için showroom trafiğimiz çok iyi" dedi.

Bozkurt, Toyota Forever Kart programının da kendilerine ciddi katkılar sağladığını belirterek, "Şu anda bindiği Toyota otomobili 10-15 yıllık olan
binlerce müşteri var. Bunlar Toyota Forever Kart'larını almaya geldiklerinde yeni Toyota araçları da test etme imkanı yakalıyor. O anlamda da ekim ayını güzel kapattığımızı düşünüyorum. Bu yıl sonuna kadar bu seyirle giderse pazarın 840 bin adetle kapanmasını bekliyoruz. Toyota olarak bizim 2010'da 40 bin 58 adetle kırdığımız bir rekorumuz vardı. Hedefimiz bu yıl yeni bir satış rekoru kırmak" ifadelerini kullandı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.