X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Japon Güneşi Nissan 80 yaşında
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Japon Güneşi Nissan 80 yaşında

  • Giriş Tarihi: 18.12.2013

Japon otomotiv endüstrisinin gelişmesine katkı sağlayan Nissan, 80'inci yaşını kutluyor. 1934 yılında kurulan şirket bugün dünya markaları arasında yer alıyor

Müşteri memnuniyetini logosunda taşıyan Japon otomotiv sektörünün büyük markalarından biri olan Nissan'ın kökleri, iki farklı üreticinin birleşmesiyle oluştu. Hikaye, 1910'da Kenjiro Den, Rokuro Aoyama ve Aketaro Takeuchi isimli üç ortağın bir araya gelip otomobil üretmesiyle başladı. Bu üç ortağın soyadlarının bir araya gelmesiyle oluşan DAT isimli markanın ilk otomobili 1914'te üretilmeye başlandı. İkinci aşamada ise Jitsuyo Jidosha'nun adını taşıyan 1919'da kurulan şirket ve geliştirdiği 3 tekerlekli araçlar vardı. Birbirinden bağımsız olarak üretim yapan bu iki firma, 1926'da birleşerek DAT Manufacturing şirketini kurdular. Bu yeni şirketin adı 1931'de Datson olurken sonraki aşama ise Datsun oldu. 1933'teki ismi tekrar Jidosha- Seizo CO olarak değiştirilen marka, küçük hacimli, önden çekişli, ekonomik otomobiller üretmek için yapılandırıldı ve 26 Aralık 1933'te Japonya'nın Yokohoma şehrinde kuruldu. Yenilenen şirketin ismi 1934 yılında Nissan Motor Co. Ltd. olarak değiştirildi. Bu yeni üretici, Japonya pazarına Ocar1 isimli 4 silindirli küçük otomobilini sundu. Ardından 1938 yılında üretilmeye başlanan 702 modeli 4 kişilik bir aile otomobiliydi. Bu araçta Graham Peige marka 6 silindirli 3.7 lt'lik motor görev yapıyordu. İflas etmekte olan Graham Peige, otomobil ve kamyon modellerini Nissan'a devretti. Aslında Japonlar bu devir işine pek sıcak bakmasalar da Amerikalıları geri çeviremediler ve tesisin ekipmanlarıyla araç projelerini Japonya'ya taşıdılar. 700 Serisi'ni Japon halkı çok sevdi. Ayrıca Japon ordusu da markanın en büyük müşterileri arasına girdi. Diğer tarafta Japon hükümeti, Amerikan otomobillerinin Japonya'ya girmesini engellemek için ithal otomobillerin silindir hacimlerinde kısıtlama yaptı. Nissan ise çözüm olarak küçük modellerin gelişimine ağırlık verdi. 1938'de İngiliz Austin markasının lisansıyla Austin 787'yi üretmeye başladı. Küçük boyutları, ekonomikliği ve konforuyla 787, Uzakdoğu ülkelerine ihraç edilmeye başladı. İkinci Dünya Savaşı'yla birlikte Japonya'da otomobil üretimi durdu. 1945'te atılan atom bombalarla yerle bir olan Japon şehirlerine rağmen Japonlar yine de pes etmediler. Yaşanan zor günlerin ardından yeniden ayağa kalkan Japonlar, yavaşça toparlanmaya başladılar. Ardından 1947'de Tama isimli elektrikli otomobil ve kamyoneti geliştiren Nissan, ertesi yıl Model DB isimli otomobilinin üretimine başladı. Nissan, 1958'de Amerika'ya ihracata başladı. 1960'da UD isimli ticari araç üreticisini bünyesine katan Japon marka, Nissan Diesel UD olan yeni markasına kendi bayilerinde satış ve satış sonrası hizmet veriyordu. 1962'de başta Kuzey Amerika olmak üzere, Avrupa ve diğer denizaşırı ülkelerde yapılanmasını güçlendiren Nissan, ihracatını hızlandırmaya başlarken 1966 yılında Prince Motor Company ile birleşti.

Baturhan Boyacılar

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.