X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Otomobilde "Alman" tutkusu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Otomobilde "Alman" tutkusu

  • Giriş Tarihi: 23.12.2013 12:03

Türkiye'de 11 ayda trafiğe giriş yapan yeni araçlarda en büyük payı yaklaşık yüzde 33 ile Almanya menşeli otomobiller aldı.

AA muhabirinin Otomobil Distiribütörleri Derneği (ODD) perakende satış verilerinden derlediği bilgiye göre, Türkiye'de Ocak-Kasım 2013 döneminde satılan yaklaşık 563 bin otomobilin, 182 bini Alman markalı. Pazarda, Almanları 142 bin otomobil ile Fransızlar takip etti.

Bünyesinde ünlü markaları barındıran Alman otomotiv endüstrisi, son yıllarda yarışın kızıştığı Türkiye otomotiv pazarının lideri oldu. Aynı dönemde Alman ve Fransız markalarını sırasıyla Amerikan, İtalyan, Güney Kore ve Japon menşeli otomobiller izledi.

Söz konusu dönemde satılan otomobillerin markalara göre dağılım oranına bakıldığında, Renault, yüzde 14,5 ile en çok tercih edilen marka olurken, onu 13,9 ile Volkswagen ve yüzde 8 ile Opel izledi.

ODD verilerine göre, Ocak-Kasım 2013 döneminde perakende satışı yapılan otomobillerin markalara göre dağılımı şu şekilde oldu:

Marka Otomobil sayısı Yüzde
Renault 82.002 14,5
Volkswagen 78.668 13,9
Opel 45.543 8,0
Ford 47.108 8,3
Fiat 44.339 7,8
Hyundai 41.686 7,3
Toyota 29.639 5,2
Dacia 24.099 4,2
Peugeot 18.268 3,2
BMW 17.474 3,1
Diğer 134.630 23,8
TOPLAM 563.456 100

Tabloda sıralama, en fazla olandan en aza doğru yapılmıştır ve ilk 10 markayı içermektedir.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.