X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ömür boyu ehliyete son
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ömür boyu ehliyete son

  • Giriş Tarihi: 25.6.2014 12:28 Güncelleme Tarihi: 25.6.2014 16:57

İçişleri Bakanlığı ‘Karayolları Trafik Yönetmeliği’ önemli değişiklikler yapacak tasarı üzerindeki çalışmaları son aşamaya geldi. Tasarı ile bir ömür boyu tek bir ehliyetle araç kullanma dönemi sona eriyor.

Sürücü belgelerinin alım ve tasarımının AB ile uyumlu hale getirilmesi konusunda hazırlanan yasa tasarısı tamamlanıyor.


Düzenleme ile motorlu bisikletler (M), motorsiklet (A), Otomobil (B), lastik tekerlekli traktörler (F), iş makinesi türündeki motorlu araçlar (G) için verilen sürücü belgeleri sadece 10 yıl için geçerli olacak. Kamyon ve çekiciler, minibüs ve otobüsler için verilen C ve D sınıf ehliyetler 5 yılda bir yenilenecek. 10 yılı dolduran ve ehliyetinin süresi uzatmak isteyenler, tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu almak zorunda. Sağlık raporunu alarak sürüş testlerinden başarı ile geçen sürücüler ehliyetinin süresini 10 yıllığına uzatmış olacak. Bakanlık, belgelerin değişimine 2015 yılı başında başlanmasını planlıyor.

İçişleri Bakanlığı, 'Karayolları Trafik Yönetmeliği' önemli değişiklikler yapacak bir tasarı üzerinde çalışmalarını yürütüyor. Çalışmaları son aşamaya gelen yönetmelik tasarısı ile sürücü belgelerin yenilenme süreleri ve şartları belirlendi. Bir ömür boyu tek bir ehliyetle araç kullanma dönemi kapanıyor. Düzenleme ile 18 yaşında ehliyet alıp yıllarca aynı ehliyetle otomobil kullanma dönemi sona erecek. Öngörülen düzenlemeyle motorlu bisikletleri (M), motorsiklet (A), otomobil (B), lastik tekerlekli traktörler (F), iş makinesi türündeki motorlu araçlar (G) için verilen sürücü belgeleri sadece 10 yıl için geçerli olacak. Kamyon ve çekiciler, minibüs ve otobüsler için verilen C ve D sınıf ehliyetler ise 5 yılda bir yenilenecek.

Ehliyetin son kullanma tarihi yazılı olarak belgede yer alacak. Süreyi uzatmak isteyenler, tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu alacak ve sürüş testlerinden çirilecek. Sadece testi geçenlerin ehliyeti yenilenecek. Bu şekilde değiştirilen sürücü belgelerinden harç alınmayacak. Geçerlilik süresi dolan sürücü belgesiyle araç kullananların belgesi geri alınacak ve 343 TL idari para cezası uygulanacak.

EHLİYET ŞEKLİ DEĞİŞECEK, BAKANLIK 3 FARKLI MODEL ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR


Yeni tip sürücü belgeleri Maliye Bakanlığı ile darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü'nün görüşü alınarak İçişleri Bakanlığı'nca belirlenecek. 3 farklı sürücü belgesi prototipi hazırlanarak İçişleri Bakanlığı'na sunuldu. Bakanlar Kurulunda sunumu yapıldıktan sonra ehliyetlerin son haline karar verilecek. Ehliyetlerin şekli ve koşulları değiştirilecek. Sürücü belgesinin tasarımı gerek Karayolu Trafiği Konvansiyonu, gerekse Avrupa Birliği'nin 91/439 ve 2006/126 sayılı direktiflerinde belirtilen içerik, şekil ve güvenlik unsurları göz önünde bulundurularak ISO 18013-1, 2, 3 standartlarına göre hazırlanıyor.

Yeni ehliyetler Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı personeli ile Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü personelinin çalışmaları sonucunda tasarlanıyor. Yeni ehliyetlerin ön yüzünde fotoğraf, adı-soyadı, doğum yeri, tarihi, geçerlilik süresi yazılacak. Sol üst köşede TR kısaltması ve sağ üst köşede Türkiye Cumhuriyeti yazılacak ve Türk bayrağı bulunacak. Düzenleme ile ehliyetler yeniden sınıflandırılacak ve otomobil kullananlara 'B' sınıfı ehliyet verilecek.

Kamyon sürücülerinin sınıfı C ve CE, otobüs, midibüs, minibüs, römorklu minibüs kullanıcılarının D1, D1E,D ve DE olacak. Traktör sürücülerine F, iş makinesi sürücülerine G, araç sürmeyi öğrenen sürücü adaylarına eğitim ve sınavda kullanmak üzere K sınıfı ehliyet verilecek. Eski tip sürücü belgelerinin değiştirme işlemlerine, İçişleri Bakanlığı'nca belirlenecek tarihten itibaren başlanacak. Bakanlık, belgelerin değişimine 2015 yılı başında başlanmasını planlıyor.

Yeni sürücü belgelerinin ön yüzünde şu bilgiler yer alacak: "Soyadı, adı, diğer adları, doğum tarihi ve yeri, veriliş tarihi, geçerlilik tarihi, belgeyi veren makamın adı, TC kimlik numarası, belge numarası, belge sahibinin fotoğrafı, belge sahibinin imzası, sürücü belgesi sınıfı bilgileri." Kartın arka yüzünde ise sürücü belgesi sınıfı, sürücü belgesi sınıfına ilişkin veriliş tarihi, sürücü belgesi sınıfına ilişkin geçerlilik tarihi, kodlanmış bir şekilde her bir taşıt kategorisine ilişkin ilave bilgiler veya kısıtlamalar, kan grubu, ticari araç sürücüleri için yonga alanı (çip takılabilecek alan) bilgileri yer alacak.


kalan karakter 1000

halim harap halim harap

70 yaş üzerine neyse, orta yaş arabayı gençlerden çok daha iyi ve dikkatli kullanıyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 26.06.2014 11:28
ismet ismet

Araç kullanmak yürümek gibi bir melekedir.Öğrenildikten sonra unutulmaz.Milyonları sınava tabi tutmak, sınav yapmamak demektir. Sürücü puanı düşük ve sık kazaya karışanlar sınava tabi tutulsa ve 70 yaş altına 10 yılda bir, üstüne 5 yılda bir sağlık raporu istense daha mantıklı olur. Aksi durumda heyecan faktörü veya sınav denetmeninin karakteri faktörleri çok iyi araç kullanan yüzbinlerce sürücüyü mağdur edebilir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 25.06.2014 19:18
dadas25 dadas25

sakın bu ücrete tabi olmasın ? malum merkez bankasına para kazanacak bir kapıdaha açıldı şayet yanlış düşünüyorsak ücrete tabi olmaz

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır2
cevapla 25.06.2014 16:33

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.