X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ailelerin peşinde
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ailelerin peşinde

  • Giriş Tarihi: 31.10.2014 17:02
Ailelerin peşinde
Ailelerin peşinde

Mini felsefesine bağlanmışsınız bir kere! Üç kapılı hatchback modeli artık size küçük geliyor. Daha fonksiyonel bir Mini lazım. Countryman ise bir Mini için gereksiz büyük hissettirebilir. Artık karşınızda beş kapılı Mini seçeneğini var.

Artık adı gibi mini olmayan İngiliz markası küçük otomobil sınıfına beş kapılı bir model daha kazandırıyor. Mini 5 Kapı olarak adlandırılan yeni model, markanın ilk beş kapılısı değil. Artık üretilmeyen Clubman, daha fonksiyonel geniş kullanım alanı ihtiyacına cevap vermek için radikal bir modeldi. Bir sürücü kapısı, sağ taraft a biri ters yöne açılan iki yolcu kapısı ve iki parça olarak açılan bagaj kapılarıyla Clubman beş kapılı olarak kabul edersek, güncel Mini markasının ilk beş kapılısı o olabilir. Ondan sonra aileye katılan Countryman ise markanın beş kapılı crossover temsilcisi. Mini'nin açıklamasına göre, güncel Mini ailesinin küçük sınıft aki ilk beş kapılısı ise yeni "Mini 5 Kapı". Mini Hatchback modeline göre dingil mesafesi 72 mm arttırılan otomobilin arka koltuklarında üç kişililik oturma alanı sunuyor. 3 kapılı Mini'ye göre daha fazla diz mesafesi sunan otomobilin arka koltuklardaki baş mesafesi 15 mm daha cömertken, arkada omuz genişliği de 61 mm daha fazla.

Otomobilin direksiyonuna geçmeden hemen önce arka koltuklardaki bu gelişmelerin kağıt üzerinden ne kadar işlevselliğe döküldüğünü görmek için sürücü koltuğunu kendime göre ayarlayıp arka koltuklara geçtim. Bir Fiesta'dan daha farklı hisettiremeyen arka koltuklardaki yaşam alanı dar ama kasvetli değil. Mini'nin aksine iniş-binişlerde sorun yaşatmıyor. Kabin içerisinde kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi alışıldık Mini düzeyinde. Premium sınıfa yakışan kalite hissi, Mini'ye özgü tasarımlarla oldukça hareketli görünen bir yaşam alanı ortaya çıkartıyor. Boyutlardaki büyüme ile sınırlı kalmayan yenilik, bagaj hacminde de devam ediyor. Üç kapılı Mini modeline göre 67 litre daha fazla bagaj hacmi sunan beş kapılı Mini'nin bagaj hacmi 278 litre. Ford Fiesta'nın 276, VW Polo'nun 280 litrelik bagaj hacimleri göz önünde bulundurduğumuzda Mini'nin sınıf ortalamalarını yakaladığını görüyoruz.

Sadece tasarımıyla değil, teknolojileriyle de Mini 5 Kapı yenilikler sunuyor. Otomobil, navigasyon sistemini kullanarak, rotanıza göre hızınızı ve yol koşullarını hesaplayıp, vites değişimlerini ayarlayabiliyor. Head-Up display sistemi ile sürüş bilgilerini direksiyon arkasındaki şeff af ekrana yansıtılıyor. Gele lim otomobilin sürüş özelliklerine. Otomobilin daha uzun olması keyif veren dinamik sürüş özelliklerine olumsuz bir etki yaratmamış. Hala sürücünün isteklerini harfiyen yerine getiren direksiyon sistemi hızlı çalışıyor. Süspansiyon sistemi de sert yapısına rağmen sürüş konforunu çok olumsuz etkilemiyor. Yeni elektronik kontrollü süspansiyon sistemi Dynamic Damper Control, comfort ve sporty seçeneklerine sahip. Konfor moduyla sarsıntısız bir sürüş sağlayan otomobil, spor modda ise daha keskin tepkiler veriyor.

Uzatılan dingil mesafesi, üç kapılı karosere göre biraz daha fazla esneyen ve daha konforlu Mini izlenimi yaratsa da bunu kesin olarak tespit etmek için İngiltere'nin müthiş asfalt ve yol kalitesi dışında da bu otomobilin direksiyonuna geçmeyi bekliyorum. Yeni motor seçenekleri de sunuluyor. 1,2 lt 102 HP'lik, 3 silindirli benzinli motor performans dengesini de gözeten, markanın yeni giriş motoru. Bir diğer 3 silindirli benzinli motor olan 136 HP gücündeki 1,5 litrelik ünite Cooper'da kullanılıyor. Cooper S ise artık 2,0 lt, turbo turbo benzinli motor ile 192 HP güç sunuyor. Dizel motorlar arasında; üç silindirli 1,5 lt 95 HP'lik versiyon Mini One D'de, 116 HP'lik versiyon ise Cooper D'de kullanılıyor. Dizellerin en güçlüsü, bizim de direksiyonu başına geçtiğimiz, Cooper SD'de 170 HP güç üreten 2,0 litrelik motor yer alıyor. Alt devirlerden itibaren hızlanma isteğiyle göz dolduran Cooper SD'nin 6 ileri steptronic şanzımanı da sportif ayarlarıyla yakıt ekonomisi kaygısını, sportifl ikten ödün vermeden sunmayı başarıyor.

Yazı: Koray Kodal Oxford /İngiltere

Daha fazla otomobil haberi için www.otohaber.com.tr

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.