X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Aslan, İpek Yolu'nda kükredi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Aslan, İpek Yolu'nda kükredi

  • Giriş Tarihi: 7.11.2014 14:16
Aslan, İpek Yolu'nda kükredi
Aslan, İpek Yolu'nda kükredi

Medeniyetlerin beşiği kabul edilen ve binlerce yıllık tarihin merkezi olan Mezepotamya’nın kalbinde yer alan İpek Yolu üzerinden yeni Peugeot 308 ve 508’ler geçti.

Bu test sürüşünde özellikle beklediğim otomobil, makyajlı 508'di. Bir önceki versiyonda eksikliğini açıkça hissettiğim bir iki nokta benim için çok önemliydi. Zaten etkileyici ve heybetli bir görünüme sahip olan 508, daha bir yakışıklı gözüktü bana. Ancak içinde öyle büyük bir değişiklik görülmüyor. 508'in en büyük eksiği olan ufak tefek eşyalarınızı yerleştireceğiniz küçük gözler makyajlı nesilde de yok. Sadece iki koltuk arasına eklenen ufak bir göz ile bu problem çözülememiş. Yine anahtarınız, gözlüğünüz, telefonunuz elinizde kalakalıyorsunuz! Ancak kullanılan malzemeler size kaliteli bir otomobilde olduğunuz hatırlatıyor. Makyajla birlikte 1,6 lt benzinli ve dizel ile 2,0 lt dizel motorlarla ithal edilen 508'de motorlar revize edilmiş. Benzinli versiyon artık Euro 6 emisyon normunu karşılıyor. Makyajdan önce 156 HP gücünde olan 1,6 lt'lik twin scroll (çift kanallı) turbo, artık 165 HP güç üretirken, CO2 semisyon değeri de 144 g/km'den 134 g/km'ye indirilmiş. Süspansiyon konforuyla tanınan 508'de yumuşak bir karakter benimserken, kabinin sessiz yapısı da konforu arttırıyor. Yol tutuş açısından sorunsuz olan Peugeot 508 bununla birlikte virajlarda hafif salınımlı yapısıyla dinamizm yerine sakin ve dengeli sürüşleri destekliyor. Bütün bu değişikliklerle beraber yine üç versiyonla karşımız çıkan makyajlı 508, sınıfındaki rakiplerine yakın fiyat konumlandırmasına sahip. En makul versiyonsa 86.500 TL'lik fiyat etiketi taşıyan 1,6 lt 115 HP'lik dizel. Daha fazla güç ve lüks isteyenler için listenin sonundaysa 144.500 TL'lik başlangıç fiyatıyla 163 HP gücündeki 2,0 lt'lik dizel versiyon yer alıyor.

Yazı : Banu Hasırcıoğlu

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.